Stichting Nivoz logo
Sterkt leraren, schoolleiders en betrokkenen bij de uitvoering van hun pedagogische opdracht

Nivoz platform hetkind

Dossiers

Type publicatie

Archief


Rechtdoen aan verschillen Leraar zijn Pedagogische Tact Boek Spel, kunst en pedagogiek Wereldgericht onderwijzen Diversiteit en inclusie

Jongeren in Rotterdam spelen bij Formaat met identiteit: ‘Via theater kunnen we praten.’

8 maart 2024

In deze reportage – een ingedikte versie uit een hoofdstuk uit het boek Speelruimte voor identiteit - duiken we met de auteurs Femke Kaulingfreks...

Lees meer

Brede vorming Leider zijn Pedagogische Tact Kernpublicatie Wereldgericht onderwijzen Diversiteit en inclusie Whole child development

Bouwstenen voor breedvormend onderwijs, zonder voorschrijvend te zijn

16 februari 2024

Wat vraagt het van leraren, scholen, en het opleiden van leraren om breedvormend onderwijs te verzorgen voor álle kinderen, vanuit een...

Lees meer 2

Rechtdoen aan verschillen Brede vorming Leraar zijn Interview Spel, kunst en pedagogiek Wereldgericht onderwijzen

Met meester Wolf, liggend op onze rug, in het Wereldmuseum: ‘Als je niet bereid bent om te leren, ben je ook niet in staat om naar iemand anders te luisteren.’

28 november 2023

Kunst = taal en rekenen. Dat was het werk waarmee Wolf Brinkman eerder al het onderwijs een beetje op zijn kop zette. Jelle Ris en Rob van der...

Lees meer

Brede vorming Leraar zijn Interview Wereldgericht onderwijzen Whole child development

Thuis zijn, een verkenning met Michiel de Ronde: ‘Wat betekent thuis als dit onder druk komt, als mens, als professional?’

9 oktober 2023

Sietske Dijkstra zoekt Michiel de Ronde op in het poldergebied van Midden-Delfland om te spreken over het thema ‘thuis zijn’. NIVOZ-podcastmaker...

Lees meer 1
Op de hoogte blijven?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief