Stichting Nivoz logo
Sterkt leraren, schoolleiders en betrokkenen bij de uitvoering van hun pedagogische opdracht

Nivoz Nieuwsbrief

Nieuwsbrief

Stichting NIVOZ brengt tweewekelijks een nieuwsbrief uit, die inmiddels naar bijna tienduizend onderwijsbetrokkenen wordt verstuurd. Je kunt je aanmelden voor deze nieuwsbrief via onderstaand inschrijfformulier (dat je op elke pagina terug kunt vinden). Natuurlijk verwijzen we daarbij ook naar het privacystatement van NIVOZ.

Archief nieuwsbrief hetkind

2024
09/09/2024 - Samen een nieuw jaar in
01/07/2024 - Zomerartikelen
23/05/2024 - Bemoediging, stilte, angst en het jaarverslag
28/03/2024 - Pedagogisch bondgenootschap en een pleidooi voor radicale liefde
14/02/2024 - Verwaarloosd leiderschap, pedagogisch besturen en het onzichtbare effect van de wind

2023
29/12/2023 - Jaaroverzicht 2023
21/09/2023 - Gouden onderwijsweken
05/07/2023 - Zomerartikelen
20/04/2023 - Een klas is meer dan de som der delen
09/03/2023 - Breedvormend onderwijs, Iliass El Hadioui en nieuwe collega's
24/01/2023 - Kritisch opleidingsonderwijs

2022
28/12/2022 - Jaaroverzicht 2022 - Lofzang op de leraar
08/12/2022 - Meertaligheid, professionaliseren en Luc Stevens over de meritocratie
24/11/2022 - Verbeeldend denken, deficit denken en bezieling in het onderwijs
10/11/2022 - Diversiteit als grondstof voor kwaliteitsvol onderwijs
20/10/2022 - De pedagogische stem ontbreekt in het publieke debat
05/10/2022 - Uitdagingen in het onderwijs en de rol van pedagogiek
21/09/2022 - Wereldgericht onderwijzen en intrinsiek motiveren
11/07/2022 - Zomerartikelen
07/07/2022 - Zomernieuwsbrief
19/05/2022 - De discutabele rol van de eindtoets
04/04/2022 - Oorlog bespreken in de klas: ‘Laat kinderen ontdekken wat daadwerkelijk hoopgevend is’
10/03/2022 - ‘Deze tijd schreeuwt om ouders, opvoeders en docenten die steeds weer voorleven en vertellen dat elk kind van waarde is en erbij hoort’
09/02/2022 - Nivoz verhuist
03/02/2022 - 'Echte inclusie ontstaat pas als iedereen op zijn eigen manier en in zijn eigen tempo mee kan doen'

2021
16/12/2021 - Jaaroverzicht 2021
01/12/2021 - Weg van “de beste versie van jezelf zijn”, leve het recht om te falen!
04/11/2021 - Terug naar de bedoeling: een ontmoeting tussen visie, hart en praktijk in de school
07/10/2021 - Menswaardig onderwijs - eerste vaccinatie tegen het meritocratische denken
14/09/2021 - Start met nieuwe energie
08/07/2021 - Zomernieuwsbrief
24/06/2021 - Over spelen, NPO-gelden en de onderwijsavond met Daan Roovers
07/06/2021 - In deze nieuwsbrief: Luc Stevens over de leraar als zijn eigen instrument, meer over jouw schoolontwikkeling en een aanbod van ons
19/05/2021 - Pleidooi voor de gematigde mening
21/04/2021 - De kunst van het vragen stellen
07/04/2021 - 'Wat heb je aan een diploma als je als mens niet slaagt?'
25/03/2021 - Democratie, politiek en moraliteit in de pedagogiek
25/02/2021 - Pedagogiek van vragen & leren in tact
10/02/2021 - Pleidooi voor aanmodderen & discussie over het begrip 'achterstanden'
15/01/2021 - Slotaflevering van Klassen

2020
29/12/2020 - Jaaroverzicht 2020
18/12/2020 - Onderwijspodcasts
27/11/2020 - Diversiteit
09/11/2020 - Polarisatie en gelijke kansen in onderwijs
24/09/2020 - Leesonderwijs, kansenongelijkheid en veel films!
04/09/2020 - We zijn weer begonnen...
03/07/2020 - Na de zomer gaan we door met...
19/06/2020 - Wat is er volgend jaar te doen bij NIVOZ?
12/06/2020 - George Floyd, kansenongelijkheid en het perspectief voor onderwijs
28/05/2020 - Na de herstart: hoe wordt er terug- en vooruitgeblikt?
15/05/2020 - Pedagogiek in de heropende scholen
23/04/2020 - De (her)start die er weer aankomt: doe er je voordeel mee!
09/04/2020 - Online pedagogisch (con)tact
16/03/2020 - Coronavirus, het onderwijs en NIVOZ
26/02/2020 - School maakt hét verschil
14/02/2020 - Pedagogische ontmoeting
29/01/2020 - Woensdag 5 februari: tússen geduld en ongeduld
15/01/2020 - Aanbevolen artikel 'Jelmer Evers: 'Een leraar moet open zijn: geleerd hebben zijn mening uit te stellen en open te staan voor andere meningen.'
12/01/2020 - Wat maakt een goede leraar?

2019
29/12/2019 - Jaaroverzicht 2019
04/12/2019 - Aanbevolen artikel 'Ziek zijn is fijn'
30/11/2019 - Balanceren tussen pedagogische en maatschappelijke opdracht: een interview met Jelmer Evers
22/11/2019 - 'Kinderen hebben het nodig om nodig te zijn."
08/11/2019 - Redenen voor staken, Freinet-onderwijs & interview Micha de Winter
31/10/2019 - Aanbevolen artikel: Mijn Meester
24/10/2019 - Met deze week o.a.: schoolangst, een groene opleiding en persoonsvorming
16/10/2019 - Aanbevolen artikel: 'Streng of niet'
04/10/2019 - Stoornissen die 'toeslaan'
12/09/2019 - Pedagogiek van de hoop
06/09/2019 - 'De mens maakt zelf zijn stoornis'
04/07/2019 - Zomernieuwsbrief - naar een pedagogiek van de hoop
23/06/2019 - 'Leraar, laat je niet tot "kleine bediende" maken'
06/06/2019 - Naar een pedagogiek van de hoop
26/05/2019 - Het schooljaar afsluiten en vooruit kijken
12/05/2019 - Autonomie als werkwoord: no guts, no glory
18/04/2019 - Pedagogische Tact in drie minuten
14/04/2019 - Wat ons verbindt
25/03/2019 - Kunst als educatie
06/03/2019 - Onderwijsstaking 15 maart - een hart onder de riem
17/02/2019 - Niet adviseren, niet praten: luisteren!
03/02/2019 - Pedagogische bedachtzaamheid
20/01/2019 - Leraar zijn: de tragiek van het verborgen heldendom

2018
28/12/2018 - Het beste van 2018
16/12/2018 - Docent zijn in het MBO
28/11/2018 - Het loslaten van je eigen overtuigingen en oordelen
18/11/2018 - Leren zichtbaar maken
28/10/2018 - Leren door onderwijs te maken
12/10/2018 - Spel als leermachine
21/09/2018 - If it looks good, it flies good: weg van complex-makerij in onderwijs
06/09/2018 - Zullen we samen spelen?
05/07/2018 - De zomer doorkomen: kinderspel
14/06/2018 - You can't hurry education
01/06/2018 - Nieuwe website en jaarprogramma
17/05/2018 - Segregatie in het onderwijs
26/04/2018 - Compassie, empathie & altruïsme
12/04/2018 - Tijd voor pedagogiek
28/03/2018 - Duurzaamheid: meer dan zonnepanelen
16/03/2018 - 'Wat houdt ten diepste de boel bij elkaar?'
22/02/2018 - 'Met het verdunnen van de gehechtheid stimuleren we het narcisme in de identiteit.'
08/02/2018 - Wat is de waarde van een diagnose?
25/01/2018 - ‘In het onderwijs hoeven wij zelden te laten zien wie wij zijn’
03/01/2018 - Een nieuw inspirerend onderwijsjaar: activiteitenoverzicht 2018

2017
29/12/2017 - HetKind Nieuwsbrief
06/07/2017 - Zomernieuwsbrief
17/11/2016 - Misbruik in de klas
07/07/2016 - Zomernieuwsbrief
15/07/2015 - Zomernieuwsbrief

 

Principe van hetkind

Op de hoogte blijven?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief