Stichting Nivoz logo
Sterkt leraren, schoolleiders en betrokkenen bij de uitvoering van hun pedagogische opdracht

Nivoz platform hetkind

Online plek met verhalen en artikelen waarin theorie en praktijk van pedagogisch handelen samenkomen

Publicaties

Nivoz Kernpublicaties

Deze verdiepende, wetenschappelijke artikelen vanuit de visie van NIVOZ scherpen het denken van leraren en schoolleiders over hun pedagogische opdracht.

Naar publicaties
Boek
Regeneratief leraarschap: een diep doorleefde uitnodiging om bij te dragen aan een wereld waarin alle leven kan floreren.
“It is profoundly different to experience a problem and try to solve it than it is to sense a potential and serve its unfolding.”... Lees verder
Artikel
Kijk naar alle NIVOZ-opleidingen en groeimogelijkheden. Ben jij er het volgend schooljaar ook bij?
De laatste weken voor de zomervakantie worden er weer talloze NIVOZ-trajecten afgesloten op scholen, in teams, op plekken door het hele land.... Lees verder
Leraar zijn Column
Podcast: Wanneer AI de klas binnenstapt, begint het gesprek pas echt
'Ik wil dat ze weerstand leren aangaan – dáár zit leren.' In de nieuwste aflevering van de NIVOZ-podcast "AI:... Lees verder
Rechtdoen aan verschillen Brede vorming
Een pedagogische opdracht: ‘Niemand veranderen, alles verandert’
Het eerste congres Muzisch Activisme in het Akoesticum in Ede was een dag vol woorden, beelden en rituelen, vol uitnodiging en kunstzinnigheid.... Lees verder
Leraar zijn Podcast
Merel van Vroonhoven in De Lesboeren: ‘Leren moet context hebben, anders raakt het kinderen niet’.
In deze podcast – de eerste aflevering van De Lesboeren – bezoekt Jasper Rijpma collega-docent Merel van Vroonhoven. Ze ruilde zes... Lees verder
Op de hoogte blijven?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief