Stichting Nivoz logo
Sterkt leraren, schoolleiders en betrokkenen bij de uitvoering van hun pedagogische opdracht

Nivoz platform hetkind

Online plek met verhalen en artikelen waarin theorie en praktijk van pedagogisch handelen samenkomen

Publicaties

Nivoz Kernpublicaties

Deze verdiepende, wetenschappelijke artikelen vanuit de visie van NIVOZ scherpen het denken van leraren en schoolleiders over hun pedagogische opdracht.

Naar publicaties
Brede vorming Ouders & school
De moed om weerstand te bieden: pre-order het nieuwe NIVOZ-magazine
Na enkele jaren afwezigheid verschijnt in december weer een nieuw NIVOZ-magazine. Met het magazine "De moed om weerstand te... Lees verder
Spel, kunst en pedagogiek
Mirthe Kamphuis: 'Je moet niet horen wat die leerling zegt, je moet zien wat hij zegt.'
Wat gebeurt er als je kunstenaarschap toelaat in je pedagogische praktijk (en andersom)? Vanuit deze vraag gingen we in gesprek met een zestal... Lees verder
Motivatie Boek
Waarderend leren als pedagogische veranderaanpak: ‘Zien, erkennen, nieuwsgierig bevragen en samen betekenis geven aan wat al gebeurt’
‘Ideeën die aanvankelijk veelbelovend klinken, verdwijnen in de maalstroom van de schooldag of lopen stuk op de vraag wie het allemaal... Lees verder
Rechtdoen aan verschillen Boek
‘Kunstzinnig onderwijs is niet voorbehouden aan kunstenaars of vakdocenten’
Hoe kunnen we kinderen helpen om betrokken op de wereld te blijven, zonder zich te verliezen? In de inleiding van ‘Muzisch Meesterschap’... Lees verder
Op de hoogte blijven?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief