Stichting Nivoz logo
Sterkt leraren, schoolleiders en betrokkenen bij de uitvoering van hun pedagogische opdracht

Nivoz platform hetkind

Online plek met verhalen en artikelen waarin theorie en praktijk van pedagogisch handelen samenkomen

Publicaties

Nivoz Kernpublicaties

Deze verdiepende, wetenschappelijke artikelen vanuit de visie van NIVOZ scherpen het denken van leraren en schoolleiders over hun pedagogische opdracht.

Naar publicaties
Leraar zijn Schoolportret
Presentaties bij Vox-klassen in Amsterdam: ‘...en dan gaat het toch weer over die verdomde cijfers. Archgggg!!’
Het is een bijzondere dag, vertelt Bas Huijbers. Voor de eerstejaars leerlingen waarvan hij coach is, maar ook voor hemzelf als docent. Je hoort... Lees verder
Leider zijn Schoolportret
Hoeksteen-onderwijs: een pedagogische opdracht en vragen waarmee je samen op reis kunt zijn’
Hoeksteen-onderwijs noemt Martin Ooms het. En gedurende het bezoek aan deze basisschool in Spijkenisse worden de ingrediënten me duidelijk.... Lees verder
Pedagogische Tact Wetenschap
De 'voorbereidende functie' van (pedagogische) theorie. De onderwijspraktijk heeft immers zijn eigen logica.
Wouter Pols verkent de verhouding tussen wetenschap, theorie en praktijk in relatie tot onderwijs en pedagogisch handelen. ‘Er is een steeds... Lees verder
Op de hoogte blijven?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief