Stichting Nivoz logo
Sterkt leraren, schoolleiders en betrokkenen bij de uitvoering van hun pedagogische opdracht

Nivoz platform hetkind

Dossiers

Type publicatie

Archief

Opinie
In hoeverre is de Nederlandse onderwijsinspectie onderdeel van de empirische onderwijswetenschappen geworden?
Luc Stevens slijpt de pen bij het lezen van de Staat van het onderwijs, het rapport waarmee de Inspectie de Kamer en minister laat weten dat... Lees verder
Opinie
‘Waarom moet ik naar school? Waarom moet ik mijn eigen leven vormgeven?’ Goede vragen. Niet met een dooddoener afdoen.
‘Een goede leraar is een autoriteit maar niet autoritair, lees ik bij zowel Biesta als Meirieu. Wat betekent dat voor mij?’, vraagt bètadocent... Lees verder
Column
Over óf zittenblijven? 'Het maakt úit hoe een kind op zo’n vergadering in bespreking wordt gebracht, welke dynamiek er op welke manier in gang wordt gezet'
Alderik Visser worstelde zich als docent geschiedenis de voorbije jaren door de rapportvergaderingen heen. Want een worsteling was het altijd.... Lees verder
Opinie
'Hoe meer mens ik ben, hoe makkelijker het voor mijn leerlingen en mij wordt om elkaar als zodanig te behandelen'
Toen Paul Pelle vroeger zelf op de middelbare school zat, wist hij niets van zijn docenten. Werk was werk, privé bleef privé. Maar zijn leerlingen... Lees verder
Op de hoogte blijven?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief