Stichting Nivoz logo
Sterkt leraren, schoolleiders en betrokkenen bij de uitvoering van hun pedagogische opdracht

Nivoz platform hetkind

Dossiers

Type publicatie

Archief


Rechtdoen aan verschillen Brede vorming Schoolportret Diversiteit en inclusie Whole child development

Reggio Emilia en praktijken van breedvormend onderwijs: ‘Niet de antwoorden, de kennis of de oplossingen staan centraal, maar de ontwikkeling langs vragen’

15 juni 2024

Saar Frieling is onderzoeker bij het Whole Child Development programma en probeert breedvormende onderwijspraktijken zichtbaar en inzichtelijk...

Lees meer

Rechtdoen aan verschillen Brede vorming Didactische handvatten Spel, kunst en pedagogiek Wereldgericht onderwijzen Gelijke kansen Diversiteit en inclusie Whole child development Meritocratie

Wat Normal Difference brengt, is fundamenteel: ‘We need to teach ourself and our children more values of WE.’

23 april 2024

We are valuable, each of us. But together we hold the greatest value. Aan het woord in deze speciale NIVOZ-podcast is Kanja Waithira, initiatiefnemer...

Lees meer

Rechtdoen aan verschillen Leraar zijn Pedagogische Tact Boek Spel, kunst en pedagogiek Wereldgericht onderwijzen Diversiteit en inclusie

Jongeren in Rotterdam spelen bij Formaat met identiteit: ‘Via theater kunnen we praten.’

8 maart 2024

In deze reportage – een ingedikte versie uit een hoofdstuk uit het boek Speelruimte voor identiteit - duiken we met de auteurs Femke Kaulingfreks...

Lees meer

Brede vorming Leider zijn Pedagogische Tact Kernpublicatie Wereldgericht onderwijzen Diversiteit en inclusie Whole child development

Bouwstenen voor breedvormend onderwijs, zonder voorschrijvend te zijn

16 februari 2024

Wat vraagt het van leraren, scholen, en het opleiden van leraren om breedvormend onderwijs te verzorgen voor álle kinderen, vanuit een...

Lees meer 2
Op de hoogte blijven?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief