Stichting Nivoz logo
Sterkt leraren, schoolleiders en betrokkenen bij de uitvoering van hun pedagogische opdracht

Nivoz platform hetkind

Dossiers

Type publicatie

Archief


Column Leraar zijn

Het Mees Kees-effect

14 november 2018

Het eerste jaar dat Tessa Otten, na het afronden van de pabo, voor de klas stond, bestond uit rennen, vliegen, brandjes blussen, tranen deppen,...

Lees meer

Column Pedagogische Tact

Was ik goed?

7 november 2018

Vorig jaar kon Rob Bekker de jongen nog observeren, nu is hij zelf aan zet als mentor. De jongen loopt, speelt, doolt, praat, maar van schrijven...

Lees meer

Column Pedagogische Tact

'Ik mag nooit spelen'

7 november 2018

Baf! Met de snelheid van het licht veegt de oudste jongen in de klas een houten puzzel van de kast. Kletterend vallen de stukjes op de grond...

Lees meer

Column Pedagogische Tact

Het meisje met de mooie, lange haren

29 oktober 2018

Docent Nederlands Neomi Lotte ziet dat het niet goed gaat met een leerling in de klas die ze net in haar lokaal ontvangt. Ze komt achter de oorzaak...

Lees meer

Column Pedagogische Tact

Waterdruppels

26 oktober 2018

Waterdruppels op de blaadjes buiten. Het geeft ze net dat beetje vocht, en allemaal bij elkaar heeft het impact op de groei van de plant. Karin...

Lees meer

Column Motivatie

Motivatiecollege

24 oktober 2018

Hoe kan een leraar de motivatie van zijn of haar leerlingen beïnvloeden?’ Met die vraag startte universitair docent Amber Walraven...

Lees meer

Column Brede vorming

Spel is een serieuze aangelegenheid

23 oktober 2018

‘Keer de bewijslast eens om. Wat gebeurt er als jonge kinderen niet kunnen spelen?’ sprak Rob Martens op de Onderwijsavond van 3...

Lees meer

Column Leraar zijn

Hoera, de juf komt op bezoek!

22 oktober 2018

Op de school van Kim Vlemmings zijn ze dit jaar gestart met huisbezoeken in groep 1, 3 en 7. Vooraf was er misschien best veel twijfel over het...

Lees meer
Op de hoogte blijven?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief