Elske Brouwer-Schudde
PhD kandidaat / docent-onderzoeker
Elske Brouwer-Schudde heeft na de Pabo tijdens haar werkzaamheden als leerkracht en intern begeleider de Master SEN (gedragsspecialist) afgerond en vervolgens is ze afgestudeerd aan de University of Greenwich op gebied van onderwijskunde (Master of Arts in Education). Hierbij heeft ze onderzoek gedaan naar de sociaal emotionele ontwikkeling bij kinderen in het primair onderwijs. Het werken in het primair onderwijs heeft ze bijna altijd gecombineerd met het werken als werkveldassessor bij de Master SEN en Master L&I. De afgelopen jaren was ze als docent onderwijskunde en pedagogiek aan de Viaa verbonden en werkte ze als directeur in het PO. Hierbij heeft ze de opleiding tot Vakbekwaam Schoolleider bij Penta Nova mogen afronden. Op dit moment werkt ze een aantal jaren als docent onderzoeker bij het lectoraat Goede Onderwijspraktijken een de Viaa en is ze PhD kandidaat aan de Rijksuniversiteit van Groningen. Haar promotieonderzoek gaat over collective teacher efficacy in relatie tot students' sense of belonging in inclusieve klassen.
Ik geloof dat goed onderwijs begint bij nieuwsgierig zijn, bij de moed om te vragen, te vertragen en te onderzoeken wat er werkelijk toe doet. In mijn werk zoek ik manieren om die houding bij leraren en studenten te versterken.