Reggio Emilia in de praktijk #2: zelf experimenteren en leren
2 maart 2025
Toen ik tientallen jaren geleden begon als pedagogisch medewerker, had ik nooit gedacht dat een eenvoudige verandering in hoe ik keek naar kinderen...
Lees meer 12 maart 2025
Toen ik tientallen jaren geleden begon als pedagogisch medewerker, had ik nooit gedacht dat een eenvoudige verandering in hoe ik keek naar kinderen...
Lees meer 119 februari 2025
In de nieuwste aflevering van de Meesterwerk-podcast gaan Rob Kickert en Jan Jaap Hubeek in gesprek met Luc Stevens, de oprichter van Stichting...
Lees meer18 februari 2025
Toen Tessa Vugts in aanraking kwam met improvisatiethater, ook wel theatersport, ervaarde ze hoe dit kan bijdragen aan de ontwikkeling van uiteenlopende...
Lees meer5 februari 2025
Ducttape plakken waar een serieuze reparatie nodig is, of steeds harder werken om een personeelstekort op te vangen, met als gevolg nog meer...
Lees meer4 februari 2025
Er was eens… een doodgewone stagiaire in de kinderopvang genaamd Sandra van Dijk. Toen ze zo’n 27 jaar oud was, kreeg ze op school...
Lees meer 121 oktober 2024
Reyer Ploeg onderzocht namens de onderzoeksgroep Muziek in Onderwijs van Hogeschool Leiden drie VO-scholen die kunst in hun onderwijs centraal...
Lees meer29 augustus 2024
Wat doet kunst met jonge mensen - en wat hebben kunstvakken voor effect op leerlingen, op de ouders van die kinderen en op andere betrokkenen...
Lees meer12 juli 2024
Volwassenen, ouders, opvoeders zijn bang dat hun kind iets overkomt en zien gevaren die er niet zijn. Door deze angst weerhouden we kinderen...
Lees meer5 juni 2024
Deze film is een experiment, vertelt Saar Frieling. Zij is onderzoeker in het programma Breedvormend onderwijs. Met een expertgroep werkt zij...
Lees meer 228 april 2024
Is het aan ons is om kinderen voor te bereiden op de toekomst? Dat vraagt Govert-Jan de Vrieze - docentonderzoeker bij Hogeschool Leiden en bij...
Lees meer23 april 2024
Onderwijs in detentie. In de aanloop naar de Dokhuis-avond op 17 juni stapt Rob van der Poel alvast eens door de poort bij het Forensisch centrum...
Lees meer23 april 2024
We are valuable, each of us. But together we hold the greatest value. Aan het woord in deze speciale NIVOZ-podcast is Kanja Waithira, initiatiefnemer...
Lees meer19 maart 2024
De leraar onderwijst. Maar wie maakt nou het echte verschil? Tijdens een avondprogramma in het Rotterdamse Dokhuis - thuishaven van stichting...
Lees meer14 maart 2024
Of het nou een mentor binnen de schoolmuren of een mentor daarbuiten betreft; we hebben allemaal onze gamechangers gehad. Mensen die op de juiste...
Lees meer8 maart 2024
In deze reportage – een ingedikte versie uit een hoofdstuk uit het boek Speelruimte voor identiteit - duiken we met de auteurs Femke Kaulingfreks...
Lees meerAls u onze website gebruikt, gaan we ervan uit dat u akkoord gaat met plaatsen van cookies waarmee uw bezoek anoniem wordt geregistreerd. Daarmee kunnen we onze website en algemene dienstverlening verbeteren, zie privacystatement. Voor plaatsen van extra cookies en persoonlijke gegevens vragen we toestemming.