Stichting Nivoz logo
Sterkt leraren, schoolleiders en betrokkenen bij de uitvoering van hun pedagogische opdracht

Nivoz platform hetkind

NIVOZ-podcastserie: Kennismaken met… Annonay Andersson, hoofdredacteur van ons platform

29 januari 2020

Annonay Andersson is actief op meerdere plekken, als kinderpsychologe op de Tobiasstroom, een kleine vrijeschool met vmbo basis en kaderniveau in Zeist, als freelance auteur voor oudervereniging Balans én als hoofdredacteur van het NIVOZ-platform. ‘Werelden die elkaar enorm aanvullen en versterken,’ zo vertelt ze in deze derde aflevering in de podcast-serie over NIVOZ-mensen.

Je kunt je ook abonneren op de NIVOZ-podcast via Spotify en Apple Podcasts. We hopen ongeveer tweewekelijks te blijven publiceren. Je krijgt dan bij elke publicatie automatisch een melding.
 

Annonay (1987) is al vanaf 2011 verbonden aan stichting NIVOZ. Zij werkt mee aan de kwaliteitsverbetering van de stroom aan publicaties en verhalen op NIVOZ-platform hetkind. Sinds enige jaren draagt ze ook de eindverantwoordelijkheid daarover. Daarnaast is Annonay als zorgcoördinator en kinderpsycholoog verbonden aan de Tobiasstroom in Zeist, een hele kleine vmbo-school die plaats biedt aan ongeveer 70 kinderen die meer ondersteuning nodig hebben dan de meeste vmbo-leerlingen. ‘Het is een kleine, warme school. Ik zit veel aan tafel met ouders van leerlingen die zich voor deze school willen aanmelden. Door de gesprekken die ik bij NIVOZ voer – over pedagogische tact en allerhande pedagogische vraagstukken - en de verhalen die we vanuit het onderwijsveld ontvangen en publiceren, passen de twee werelden naadloos bij elkaar.’

In 2009 is Annonay afgestudeerd aan de Universiteit Utrecht als kinder- en jeugdpsycholoog. Zij heeft toen twee jaar voor de Universiteit Utrecht gewerkt als onderzoekscoördinator bij een project over jeugdigen met een licht verstandelijke beperking en gedragsproblemen en startte ook meteen op de Tobiasstroom. Ze begon in 2011 bij NIVOZ als onderzoeker (tussen oktober 2011 en december 2012) en werkte mee aan de legitimering van het ontwikkeltraject Pedagogische Tact. Ze verrichtte kwantitatief en kwalitatief onderzoek, deed literatuuronderzoek en schreef mee aan het boek Pedagogische Tact, dat in januari 2013 is uitgebracht.

Op ons platform maakt Annonay onder meer zichtbaar wat er in pedagogische zin allemaal al gebeurt in het onderwijs – soms klein en dichtbij - en wat daar mooi aan is. Ze zit aan tafel bij de NIVOZ-denktank, om meer wetenschappelijke content te genereren, haalt verhalen uit de NIVOZ-opleidingen, waar momenten van tact ervaren worden, schrijft af en toe over een NIVOZ-onderwijsavond en beantwoordt de vele ingezonden blogs en artikelen uit het onderwijsveld zelf. Al doet ze dat niet allemaal alleen natuurlijk. ‘We doen dit met drie, vier mensen. Elk artikel vraagt afstemming en aandacht. En duizenden halen er elke dag inspiratie vandaan, weten we. ’

Annonay is sinds april 2019 moeder van een dochter.

Dit podcast-interview is afgenomen door Jan Jaap Hubeek, die via zijn eigen podcastkanaal Meesterwerk al een groot luisterpubliek heeft opgebouwd.

Reacties

0
Er zijn nog geen reacties
Delen:
Op de hoogte blijven?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief