'Je kan alles genoteerd hebben wat er is gezegd en er toch niets van begrijpen. Vreemd, niet?'
27 december 2015
Rachel S. Smith maakte tijdens lessen op school altijd aantekeningen. Soms zag dat er heel 'keurig' uit, met puntsgewijze notities onder elkaar. Maar vaker was het ogenschijnlijk rommelig, met veel kleine tekeningen. Haar leraren benadrukten dat ze echt beter moest opletten, want ze was toch een slimme meid? Smith maakte van de bijzaak haar hoofdzaak en vertelt erover in haar TedTalk. 'Wat ik (grafisch) doe, zorgt ervoor dat mensen het grote geheel kunnen zien.'Rachel S. Smith werkt als adviseur en directeur bij The Grove Consultants International een adviesbureau en uitgever in San Francisco. Rachel wordt erkend in haar kunnen om nieuwe technologieën te vertalen en behapbaar te maken door lezingen, trainingen en grafisch werk.
Een aantal citaten uit haar Ted Talk:
'I make the group's work visible.'
'Any type of note-taking is designed to make the student take what they're hearing and hook it to their internal frame of reference, that's how learning occurs.'
'When you're taking notes, it is very possible to write down word for word exactly what the teacher's saying, and not understand any of it. Has that happened to any of you?'
TEDxUFM: Rachel S. Smith - Drawing in class
Reacties