Cindy Verhoek
Mijn naam is Cindy Verhoek. Ik woon samen met mijn vriend, Peter. Wij hebben een vogel, een Agapornis, waar wij veel plezier van hebben.Inmiddels ben ik enkele jaren aan het basisonderwijs verbonden door mijn functie als groepsleerkracht. Ik studeerde af aan de Pabo met als specialisatie ‘het jonge kind.’ Jaren later ben ik groepsleerkracht van groep 8. Dit verschil typeert mijn open blik naar kinderen en het onderwijs.
Ook volg ik de Master SEN, taalspecialist en dyslexie. Ik zie dit als verdieping voor mijzelf, de school waarop ik werk en de leerlingen.
Het NIVOZ kreeg voor mij betekenis toen ik de kans kreeg om het traject Pedagogisch Tact te volgen. Het volgen van dit traject heeft mij aan het denken gezet. Waarom doe ik nu wat ik doe? Doe ik ook het juiste in de ogen van de kinderen?
Ook ben ik gesterkt in mijn overtuigingen. Zo ben ik ervan overtuigd dat ik vanuit een warme en hechte relatie kinderen kan stimuleren zich te ontwikkelen. In het verlengde van deze relatie ligt het voeren van kindgesprekken. Kinderen van diverse leeftijden kunnen namelijk heel goed vertellen waar ze naartoe willen werken en hoe ze dat gaan doen.
Laten we praten mét kinderen in plaats van óver kinderen!