Stichting Nivoz logo
Sterkt leraren, schoolleiders en betrokkenen bij de uitvoering van hun pedagogische opdracht

Nivoz platform hetkind

'AI: Het Pedagogisch Appèl' Een nieuwe podcastserie over hoe AI het onderwijs uitdaagt

11 september 2024

De ontwikkelingen rondom AI gaan erg snel. We moeten hier wat mee! Maar welke verantwoordelijkheid heb je dan? Rob Kickert, Eva Vesseur, Wouter Modderkolk en Jan Jaap Hubeek verkennen in een serie vertragende gesprekken over welke verantwoordelijkheid de snelle ontwikkelingen van generatieve AI aan de leraar én het onderwijs vraagt. In de eerste aflevering staat de introductie op het vraagstuk over AI centraal.

Een selectie van de gesprekken verschijnt op ons NIVOZ-kanaal. Wil je de volledige serie volgen? Abonneer je dan op dit dossier via, bijvoorbeeld, Spotify of de rss-feed.

Bronnen:

Khan, S. (2023). How AI will revolutionize education. Sal Khan Blog. https://www.khanacademy.org

Khan, S. (2023, May 1). How AI could save (not destroy) education [Video]. TED. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=hJP5GqnTrNo

Renze op Zondag. (2023, September 3). Aflevering 27 [Televisieaflevering]. In BNNVARA, Renze op Zondag. TVblik. https://tvblik.nl/renze-op-zondag/aflevering-27

Stichting Nivoz. (z.d.). Gert Biesta en Rob Martens aan een podcast-tafel: Wat staat er op het spel in onderwijs? Geraadpleegd op https://nivoz.nl/nl/gert-biesta-en-rob-martens-aan-een-podcast-tafel-wat-staat-er-op-het-spel-in-onderwijs. Podcast te beluisteren via: https://nivoz.nl/podcast/?name=biesta_martens.mp3

Turing, A. M. (1950). Computing machinery and intelligence. Mind, 59(236), 433–460. https://doi.org/10.1093/mind/LIX.236.433

Reacties

0
Login of vul uw e-mailadres in.


Er zijn nog geen reacties
Delen:
Op de hoogte blijven?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief