Paul Pelle
leraar vo
Nog tijdens zijn studie aan de Fontys Pabo in Tilburg kwam De Nieuwste School op het pad van Paul Pelle. Paul, een stille en vooral kritische student, loopt zijn LIO-stage op de Tilburgse school. Op dat moment is de school halverwege haar tweede jaar en bestaat uit een brugklas en een tweede klas.
Tijdens deze stage ontdekt Paul hoe eenvoudig de onmogelijke idealen van het onderwijs werkelijk worden: gemotiveerde groepen, een prettige sfeer, leerlingen die zelf initiatief tonen en vanaf de brugklas een grote mate van verantwoordelijkheid dragen.
Na deze stage is Paul op De Nieuwste School blijven werken, op zijn wereldreis in 2010 na. Na deze reis is hij terug gekomen bij De Nieuwste School waar hij nog steeds met veel plezier zijn rol in het mentoraat vervult. Daarnaast houdt hij zich bezig met het trainen van nieuwe docenten om te werken binnen het bijzondere onderwijsconcept van de school.
In de afgelopen jaren heeft hij al veel meegemaakt op de school. De roerige tijden die horen bij het opstarten van een nieuwe school, de scepsis en kritiek uit het land op 'het nieuwe leren', de eerste leerlingen die examens doen, een bijna onvermijdelijke sluiting van de school en de laatste jaren een onvoorstelbaar mooie groei van het leerlingenaantal.
In 2012 start Paul de website Mentortijd op om via die weg andere mentoren te bereiken en ideeën met elkaar te delen. Inmiddels staan op deze site naast vele lesactiviteiten ook complete lessenpakketten die gratis te downloaden zijn.
In het voorjaar van 2014 is Paul het pad van training en coaching gaan bewandelen om zo nog meer docenten en scholen mee te geven wat hij heeft mogen ontvangen.