Charlotte Visch
integratieve kinderpsychotherapie
Charlotte Visch (1956), ontwierp in 1996 een nieuwe kinderpsychotherapie, waarbij het kind daadwerkelijk centraal staat: de Integratieve Kindertherapie. Zij publiceert artikelen, schrijft boeken over onderwijs, Integratieve Kindertherapie, opvoeding en scheiding. Naast haar werk in de kindertherapiepraktijk Child Consult, schrijft ze de column ‘Kinderkopje’ in het magazine Kinderwijz, verzorgt lezingen, studiedagen voor therapeuten, leerkrachten, ouders en specialisten zoals bijzonder curatoren. Voor de verschillende opleidingen (KinderCoach, HappyCoach en Integratieve Kindertherapie) die zij heeft ontworpen, ontwikkelt zij kinderposters, prentenboekjes en syllabi.
"Ik zit al heel lang in het onderwijs, ik ben op vierjarige leeftijd begonnen"
Het is gebaseerd op de gedachte dat problemen bij volwassenen vaak hun oorspong in de jeugd hebben. Na haar studie aan de Nederlandse Academie voor Psychotherapie in Amsterdam startte Charlotte haar eigen praktijk. Volgens Visch zijn er zeven "verklaringsmodellen": medisch model, stressmodel, cognitief model, psychodynamisch model, humanistisch model, communicatiemodel en transpersoonlijk model. Beoogd wordt om waar mogelijk in alle "dimensies" (emotionele, mentale, gedragsmatige, spirituele, somatische en sociale) een veranderingsproces te realiseren.
Charlotte geeft gastlessen, houdt supervisie, neemt assessments af aan zij-instromers in het onderwijs en is initiator voor de specialisatie Integratieve hulpverlening seksueel misbruik.
Contact
Zoekt u contact met Charlotte Visch, dan verwijzen we u naar haar eigen contactgegevens. Charlotte Visch stond eerder op het NIVOZ-podium, bij een Onderwijsavond in april 2013: Gelukkige kinderen in een gelukkige klas.