sabine wolters
18 jaar heb ik in het speciaal basisonderwijs gewerkt als groepsleerkracht en daarbij vond ik vooral de persoonlijke/ sociaal-emotionele ontwikkeling interessant. In 2011 ben ik gestopt als leerkracht en me vooral gaan richten op de persoonlijke ontwikkeling van kinderen en volwassen in het onderwijs. Daar ligt volgens mij de basis en daar kon ik in het onderwijs steeds minder m’n ei in kwijt.Ik geloof dat kinderen optimaal ontwikkelen in een veilige én uitdagende omgeving. Waar gewerkt wordt met ‘lerende’ begeleiders in plaats van ‘perfecte’ begeleiders.
Waar fouten maken hoort bij het groeiproces.
Waar ook opvoeders, leraren, directeuren bereid zijn om te ontwikkelen en in de spiegel kijken. Waar mensen kunnen en mogen gaan voor dat wat ze echt interesseert en waar ze zich mee willen verbinden.
Iedereen is uniek en mooi op z’n eigen manier. En ik geloof dat als we daar steeds meer mee in contact komen dat leren een feestje is. Voor jong en oud!
Door middel van training en coaching begeleid ik onderwijsmensen om zichzelf nog beter te leren kennen. Hoe communiceer je met jezelf en met anderen? Wat zijn jouw talenten en interesses en hoe kun je jezelf en anderen optimaal hierin begeleiden? Met als doel om steeds meer de regie over je eigen leven te krijgen en ook kinderen hierin te stimuleren. Zodat ze opgroeien tot gelukkige, zelfbewuste volwassen.
Methodieken die ik veelal toepas in trainingen zijn NLP, oplossingsgericht werken, systemisch werk en Compass.