Een avond in het teken van Pedagogisch Tact: laagdrempelig, verrassend en verdiepend. Meld je aan!
Vanwege de overweldigende belangstelling bieden stichting NIVOZ op woensdag 21 april een speciale, tweede (online) avond over Pedagogische Tact aan van 19.30-21.30 uur. Voor verdieping, inspiratie en verbreding van je pedagogische kennis en het (be)oefenen van pedagogische reflectie. Het is een avond voor onderwijsmensen uit elke vorm van onderwijs die eens van onze trajecten willen proeven. De avond vindt plaats via ZOOM.
Wat zijn jouw pedagogische uitdagingen? Waarom gaat iets steeds hetzelfde, terwijl je het eigenlijk anders zou willen?
Waardoor komt jouw aanpak bij deze ene leerling niet goed uit de verf? Hoe kan het dat je hem of haar niet lijkt te bereiken, wat je ook probeert?
Laad je op, in verbinding met je eigen praktijk.
Meld je aan voor 21 april!
Op deze online-avond, tussen 19.30 en 21.30 uur, werken we aan onze pedagogische conditie. Niet door ‘het juiste antwoord’ te geven, maar vooral door te luisteren en te vragen en door het proces van samen reflecteren op de praktijk, juist omdat dit proces iedereen nieuw zicht kan bieden. Dit doen we door middel van vijf workshops. De keuze van de workshops kun je via dit formulier aangeven.Je kunt er een eerste en tweede keuze aangeven. Er kan een workshop worden gevolgd.
Daarnaast vertellen Joke Broekema (directeur basisschool Calluna in Ede) en Jan Jaap Hubeek (opleidingsmanager educatie HS Leiden en podcaster) over hun ervaringen met NIVOZ, de trajecten Pedagogische Tact en Pedagogisch Leiderschap.
- Doen wat je bedoeling is: onder leiding van Anniek Verhagen
Hoe houd je in de waan van de dag vast aan wat je echt belangrijk vindt? Hoe ziet jouw dag eruit? Op een dag neem je zoveel beslissingen. Op basis waarvan? Klopt dat wat jij op een dag doet ook echt bij het onderwijs dat jij het liefste geeft? Wanneer wel, en wanneer nog niet? Geef hier in één uur meer richting aan.
- Het betere gesprek: onder leiding van Tjitske Bergsma
Geef je écht ruimte aan dat wat zich wil laten horen en zien? Ben je bereid om naar alles te luisteren ook als het botst met je eigen opvattingen, normen en waarden? Deep Democracy biedt eyeopeners om op een andere manier gesprekken te voeren door actief op zoek te gaan naar de verschillen.
- De ander als mogelijkheid: onder leiding van Ellen Emonds
Écht luisteren en perspectief nemen geeft uitzicht en biedt kansen! Door middel van deep listening en intervisie zoeken we het perspectief van de ander op en krijgen we (nog meer) zicht op de mogelijkheden van de ander.
- Waar ligt de grens? Of: waar ligt míjn grens? Onder leiding van Martijn Galjé
Omgaan met grensoverschrijdend gedrag van leerlingen wordt als één van de moeilijkste onderdelen van het vak ervaren. Laten we er pedagogisch mee aan de slag gaan.
- Brief aan je leerling: onder leiding van Merlijn Wentzel
Kinderen die steeds de strijd aangaan, met jou en andere leerlingen in conflict komen, terwijl ze eigenlijk wanhopig op zoek zijn naar acceptatie en gezien worden. Wat hebben zij van jou nodig? In deze workshop maak je kennis met het concept ‘bemoediging’ en neem je de tijd om stil te staan bij die ene leerling die jouw aandacht verdient. Je sluit af met een brief: wat zou je hem of haar willen zeggen?
Aanmelding en kosten: Deelname kost € 20, zie ticketformulier.
Geef je op HIER op voor de keuze van je workshop. Bij de opgavelink is een formulier waar mensen direct keuze 1 en 2 kunnen aangeven met hun naam en mail adres. Je wordt van te voren ingedeeld.
Bevestiging van deelname: bij directe betaling en afschrijving van de kosten is je deelname bevestigd. Je ontvangt in de dagen ervoor aanvullende informatie.
Delen: