Stichting Nivoz logo
Sterkt leraren, schoolleiders en betrokkenen bij de uitvoering van hun pedagogische opdracht

Nivoz Podium

Een middag in het teken van Pedagogisch Tact: laagdrempelig, verrassend en verdiepend. Meld je aan!

Stichting NIVOZ biedt op woensdag 31 maart een speciale, online ‘PT-middag’ aan. Voor verdieping, voor inspiratie, voor verbreding van je pedagogische kennis en het (be)oefenen van de pedagogische reflectie. Het is een middag voor onderwijsmensen uit elke vorm van onderwijs die vertrouwd zijn met ons werk, maar vooral ook voor hen die eens van ‘PT’ willen proeven, willen ervaren en daarvan iets willen opsteken. En het is laagdrempelig, want we doen het online, via ZOOM: je kunt dus vanuit thuis instappen. 

Wat zijn jouw pedagogische uitdagingen? Waarom gaat iets steeds hetzelfde, terwijl je het eigenlijk anders zou willen?
Waardoor komt jouw aanpak bij deze ene leerling niet goed uit de verf? Hoe kan het dat je hem of haar niet lijkt te bereiken, wat je ook probeert? 
 

Laad je op, in verbinding met je eigen praktijk. 
Meld je aan voor 31 maart!

Op deze online-middag, tussen 15 en 17 uur, werken we aan onze pedagogische conditie. Niet door ‘het juiste antwoord’ te geven, maar vooral door te luisteren en te vragen en door het proces van samen reflecteren op de praktijk, juist omdat dit proces iedereen nieuw zicht kan bieden. Dit doen we door middel van vijf workshops. Je kunt er op deze middag aan een deelnemen. De keuze van de workshops maak je op de middag zelf.

  1. Doen wat je bedoeling is: onder leiding van Anniek Verhagen 
    Hoe houd je in de waan van de dag vast aan wat je echt belangrijk vindt? 
     
  2. Het betere gesprek: onder leiding van Tjitske Bergsma 
    Geef je écht ruimte aan dat wat zich wil laten horen en zien? 
     
  3. De ander als mogelijkheid: onder leiding van Ellen Emonds 
    Echt luisteren en perspectief nemen geeft uitzicht en biedt kansen! 
     
  4. Waar ligt de grens? Of: waar ligt míjn grens? Onder leiding van Martijn Galjé 
    Omgaan met grensoverschrijdend gedrag van leerlingen wordt als één van de moeilijkste onderdelen van het vak ervaren. Laten we er pedagogisch mee aan de slag gaan  
     
  5. Brief aan je leerling: onder leiding van Merlijn Wentzel 
    Neem de tijd om stil te staan bij die ene leerling die jouw aandacht verdient. Wat zou je hem of haar willen zeggen?   


Daarnaast vertellen Kirsten van der Wolde (leraar kindcentrum De Heksenketel in Assen), Joke Broekema (directeur basisschool Calluna in Ede) en Jan Jaap Hubeek (opleidingsmanager educatie HS Leiden en podcaster) over hun ervaringen met NIVOZ, de trajecten Pedagogische Tact en Pedagogisch Leiderschap. 

Aanmelding en kosten: 20 euro p.p. (zie ticketformulier). De keuze van de workshop maak je op de middag zelf. Wil je met je team deelnemen, stuur dan een mail naar [email protected] (voor groepen boven de 8 personen geldt een korting).
Bevestiging van deelname: bij directe betaling en afschrijving van de kosten is je deelname bevestigd. Je ontvangt in de weken ervoor aanvullende informatie.

LET OP 

Op woensdagavond 21 april kunnen alle deelnemers van 31 maart gratis meedoen aan een tweede workshopavond (19.30 – 21.30).  Mocht je op 31 maart niet kunnen, maar op 21 april wel, dan kun je je ook alsnog inschrijven via deze pagina. Je kunt dan opnieuw kiezen uit een van de vijf workshops.  

  

Delen:
Op de hoogte blijven?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief