'The Breakfast Club': Mindfulness verandert de schoolcultuur
21 april 2016
De leerlingen van Marysville School in Southeast Portland worden dagelijks geconfronteerd met de armoede thuis en lopen een trauma op als vervolgens ook nog hun school afbrandt. Hun directeur, Lana Penley: 'We hadden het al moeilijk als school, en dan ook nog dit.' Zij start een mindfulnessprogramma. Tegen het eind van de lessenserie richten leerlingen ‘The Breakfast Club’ op. Daarin worden geluksmomentjes bedacht en uitgevoerd. Eerst in de school voor hun leraren, later voor anderen in hun gemeenschap. Dankbaarheid tonen wordt een ‘way of life’. Lana: 'We hebben een enorme verandering in de algehele toon en de beleefdheid van de schoolcultuur gezien.' Hetkind-redacteur Rikie van Blijswijk las erover en was erg onder de indruk. Lees en kijk mee.'It was lunch time at Marysville School in Southeast Portland when the fire broke out. Teachers quickly herded their students out of the building to the sports field behind the school as the old colonial-style building burned. The fire that traumatized students and staff alike was in 2009, when Lana Penley was in her second year as principal. The 460 students and 50 staff members of the K-8 school relocated to a vacant school building in another part of Portland, displaced from their school site for three years as the district rebuilt the Marysville building.'
'We were already a school that struggled, and then adding [the fire] on top of it, we really thought we needed to find a social and emotional curriculum that connects to the heart to overcome our trauma,” Penley explained. When the school reopened, Penley and her staff started using the MindUP curriculum, developed by the Hawn Foundation (founded by the actress Goldie Hawn), to try to address underlying trauma both from the fire and from the daily poverty that many students face.'
Lees hier verder
Reacties