Neurowetenschappelijke kennis druppelt langzaam de school binnen
27 augustus 2012
Er is vaak een grote kloof tussen wat er in het laboratorium gebeurt en de manier waarop onderzoeksresultaten praktisch worden toegepast. De relatie tussen neurowetenschappelijke kennis en de implementatie in het onderwijs vormt daarop geen uitzondering. De reële impact van op hersenen gebaseerd onderzoek is bovendien heel subtiel.De neurowetenschappen hebben nog niet ons denken over onderwijs en leren radicaal veranderd. Wel vormt de kennis een ondersteuning om educatief beleid te creëren en beïnvloedt ze de invoering van nieuwe technologieën. Hoewel er nog een lange weg te gaan is voordat we de 'wetenschap van het leren' volledig begrijpen, zien we de klas van vandaag veranderen in een betere! Dankzij wetenschappelijke kennis.
Op de site van Edudemic staat een artikel: 9 signs that neuroscience has entered the classroom
http://edudemic.com/2012/06/9-signs-that-neuroscience-has-entered-the-classroom/
Reacties