Gepersonaliseerd leren: de kracht van de visie van één docent
25 mei 2015
In de blog The Power of One Teacher’s Vision komt een Amerikaanse basisschooldocent aan het woord, die op eigen kracht en met eigen middelen 'gepersonaliseerd leren' in zijn klas heeft doorgevoerd. De resultaten zijn boven verwachting. Zijn leerlingen scoren ver boven het gemiddelde. Dan is de vraag waarom niet meer scholen op deze manier aan de slag gaan. In de video legt hij uit welke bureaucratische hindernissen hij ontmoet. Maar ook van collega’s, die liever alles bij het oude houden, ondervindt hij apathische en zelfs negatieve reacties. Een inspirerend, onderdeel van een blog van Dick van Wateren op het blogcollectief Onderwijs en Onderzoek. Kijk mee.Ananth Pai is a masterful educator, who runs a dynamic, student-centered classroom humming with activity — what we imagine as the best-case scenario for blended learning. Pai has created individual learning plans for each of his students, which includes time with him, with other kids, and with online games. And though his students have shown exponential growth in achievement, Pai is frustrated that his successful tactics haven’t been acknowledged or applied outside his class. “I couldn’t be more stunned by the apathy,” he says in this video, which also documents other schools and educators’ attempts to change the traditional school paradigm.
Watch this film, created by Education Evolving.
Het volledige blog van Dick van Wateren vind je hier.
Reacties