Stichting Nivoz logo
Sterkt leraren, schoolleiders en betrokkenen bij de uitvoering van hun pedagogische opdracht

Nivoz Podium

30 november Extern

CES-Conferentie ‘Inclusief onderwijs over alle grenzen heen’

Op woensdag 30 november 2022 staat inclusief onderwijs op de agenda van de jaarlijkse Connected with CES conferentie. Twee leraren, een voormalige schoolleider verbonden aan The Essential Schools in Boston en een leraar in New York gaan samen met de deelnemers op zoek hoe het onderwijs passender bij het kind gemaakt kan worden. Niet alleen omdat elk kind daar recht op heeft, maar ook om elk kind tot zijn recht te laten komen.
 

Op deze conferentie zijn The Essential Schools belangrijke bronnen voor het werk dat hier in Nederland al is gedaan en nog gedaan gaat worden. Leidende vragen in de interactieve bijeenkomst zijn:

  1. How is your work inclusive in your teaching? 
  2. How is your work inclusive in your community and what does that mean for the students? 

De conferentie wordt na een gezamenlijk diner passend afgesloten met een goed gesprek, waardoor elke deelnemer met nog meer bezieling naar huis gaat en de volgende dag al het verschil kan maken

Meer weten?
Datum: 30 november 2022
Locatie: Het Hooghuis, locatie TBL, Molenstraat 30, 5341 GD Oss
Inloop vanaf 15.15 uur, afsluiting om 19.30 uur.
Voor collega’s van SAAM* is deelname gratis, aan andere onderwijscollega’s wordt een bijdrage van € 100,= gevraagd.

Voor meer informatie en aanmelden kunt u hier de pdf bekijken.

Extra informatie
Weer Samen Naar School, de Salamanca Verklaring uit 1994, Passend Onderwijs, inclusief onderwijs… ze zijn allemaal bedoeld om leerlingen met en zonder ondersteuningsbehoeften samen dezelfde school te laten bezoeken. Uit het Eindrapport Evaluatie Passend Onderwijs 2020 blijkt dat er inderdaad een betere organisatie is van de extra ondersteuning voor leerlingen. Voor ouders en leraren blijken er echter minder veranderingen dat gedacht en het effect op leerlingen en studenten blijkt minder goed vast te stellen. Hoe kan dat vragen Edith en Arie de Bruin zich af en wie moet er nu eigenlijk passen? De leerling, de leraar of het systeem? En waarom is het toch zo moeilijk? “Bij die verandering in mindset om passend onderwijs mogelijk te maken kan ook de Poolse arts Janusz Korczak ons helpen als inspiratiebron om kinderen dagelijks tot hun recht te laten komen”, aldus de auteurs van het boek -Wie moet er passen?-

We begroeten u graag in Oss.

Delen:
Op de hoogte blijven?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief