Stichting Nivoz logo
Sterkt leraren, schoolleiders en betrokkenen bij de uitvoering van hun pedagogische opdracht

Nivoz platform hetkind

Chris Lehmann en Science Leadership Academy: 'Education is broken'

6 november 2011

Chris Lehmann is een bijzondere schooldirecteur van een bijzondere en behoorlijk nieuwe school in Philadelphia: de Science Leadership Academy. De uitgangspunten van het onderwijs op de SLA zijn even simpel als innovatief (in hun praktische toepasing): How do we learn? What can we create? What does it mean to lead? Op basis van deze vragen wordt voor de leerlingen een individueel leerplan ontwikkeld.

Leerlingen op de SLA worden in een eigen individueel leerplan uitgedaagd om zelf vragen te bedenken en te beantwoorden zodat ze met die attitude hun volwassen leven kunnen beginnen. Daarbij staat ervaringsleren voorop, in real world situaties waarbij de leerlingen niet alleen op school maar door heel Philly met hun leren bezig zijn. Onder meer in maatschappelijke stages en bij het Franklin Institute.

Het is prachtig om te zien hoe op de SLA de leerling en zijn leren voorop gesteld wordt en niet de vakken en niet de leraren. We teach kids, not subjects is een van quotes uit de presentatie die je hieronder kunt bekijken.  Lehmann is namelijk  iemand die je in actie wilt zien.

Reacties

0
Login of vul uw e-mailadres in.


Er zijn nog geen reacties
Delen:
Op de hoogte blijven?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief