Sandra Voetelink
Mijn naam is Sandra Voetelink en ik heb na mijn topsportloopbaan als schaatser jarenlang lesgegeven op het gebied van sport en bewegen. Hierdoor heb ik veel te maken gehad met het ontwikkelen van talenten en kwaliteiten. In eerste instantie van mijzelf, later van kinderen en volwassenen.Door mijn kinderen, die zijn geboren in 2000 en 2003, ben ik in aanraking gekomen met het onderwijs en (hoog)begaafdheid. Het onderwerp (hoog)begaafdheid heeft mij geïnspireerd om mijzelf nog verder te verdiepen in wat talenten en kwaliteiten zijn en hoe je die (bij kinderen) kunt ontwikkelen.
Van 2007 tot 2012 heb ik de HBO opleiding psychosociaal werk gevolgd en ben ik in het onderwijs gaan werken als begeleider en coach. In 2010 heb ik mijn opleiding nog aangevuld met de hartcoherentie training van HearthMath.
In het onderwijs heb ik onder andere een verrijkingsgroep voor (hoog)begaafde kinderen opgezet en begeleid en cursussen gegeven over het reduceren van emoties en stress. Vanuit mijn topsport ervaringen wist ik dat het een voorwaarde is om optimaal te kunnen leren en presteren.
Mijn bedrijf Hartkracht kreeg langzaam vorm en ik kreeg steeds meer ideeën over wat belangrijk zou zijn in het onderwijs. Niet het leren van taal en rekenen zou centraal moeten staan, maar het welbevinden van kinderen. In de cursussen aan kinderen geef ik hoofdzakelijk begeleiding op emotioneel, fysiek, mentaal en geestelijk gebied. Naast de aandacht die ik geef aan de balans in het lichaam, is het heel belangrijk om te ontdekken waar jouw talenten en kwaliteiten liggen. Hoogbegaafdheid, ADHD, autisme, dyslexie, iedereen is verschillend.
Kijken naar de kracht van verschillen, gebruikmaken van de talenten en de positieve eigenschappen stimuleren. Dit lukt alleen in een omgeving waar je fouten mag maken. De verbinding met elkaar is belangrijk om verandering en vooruitgang te brengen. Daarom verbind ik mij ook graag met hetkind, om samen op een positieve manier, te zorgen voor de belangen van ieder individueel kind.
Uit alle kennis die ik heb opgedaan als topsporter, dit gecombineerd met kennis vanuit studie en praktijkervaringen, is mijn talentontwikkelingsmodel 'leren vanuit je hart' ontstaan.
Op dit moment, begin 2013, ben ik druk bezig om voor het onderwijs werkboeken te maken.