Marleen Kerstens
Marleen Kerstens is orthopedagoog en ontwikkelaar van pedagogische interactie materialen.Ze herinnert zich nog goed hoe de schooldirecteur van de mavo haar wakker schudde met de woorden: 'Ik zou je liever op het lager beroepsonderwijs zien'. Ze voelde zich alleen, teleurgesteld en tenslotte boos. Na enkele maanden voelde ze de boosheid van tijd tot tijd opnieuw en kwam ze als 16-jarige tot een nieuw inzicht: als ik me boos voel omdat mensen denken dat ik niet kan leren, dan voel ik kennelijk zelf dat ik het wél kan.
In 2004 studeerde Marleen af aan de universiteit Utrecht in de Pedagogische Wetenschappen. Vastberaden iets te betekenen voor kinderen en (beroeps)opvoeders van wie talenten niet worden erkend, kwaliteiten weinig worden gewaardeerd en het ontwikkelingspotentieel niet wordt aangesproken.
Marleen richt zich in haar werk op het versterken van pedagogische interacties vanuit kwaliteiten, kennis, vaardigheden en groepsdynamiek. Ook schrijft ze over haar ervaringen met kinderen voor wie communiceren en ontwikkelen niet altijd vanzelfsprekend is... of lijkt te zijn. Met Opvoedprikkels prikkelt ze het bewustzijn van opvoeders om vanuit spel, compassie en verbondenheid (bijzondere) opvoedtaken leuker en makkelijker te maken.