Astrid Bongers
Ik werk als onderzoeker bij Stichting Vraagstelling: Een onafhankelijkonderzoeksbureau gericht op het delen van kennis en het organiseren van een innovatie-impuls. Het tracht de integratie van ICT in het (primair en voortgezet) onderwijs te bevorderen. Binnen Stichting Vraagstelling houd ik me bezig met wetenschappelijk onderzoek naar ICT-gerelateerde vraagstukken in het (speciaal) onderwijs, waarbij ik een psychologische invalshoek in acht neem. Hiernaast werk ik als schoolpsycholoog bij Het Prisma, een voortgezet speciaal onderwijs school, die onderwijs biedt aan leerlingen van 12 tot 20 jaar met een verstandelijke beperking, langdurig zieke leerlingen en leerlingen met een meervoudige beperking.
Binnen het onderwijs vind ik het van belang om, naast het optimaliseren van de leerprestaties van de leerlingen, bij te dragen aan hun gevoel van eigenwaarde en welbevinden. Middels een op maat gemaakt programma is mijn ambitie elke leerling zichzelf zo goed mogelijk tot zijn of haar recht te laten komen.