Stichting Nivoz logo
Sterkt leraren, schoolleiders en betrokkenen bij de uitvoering van hun pedagogische opdracht

Nivoz Podium

4 februari Extern

Drie online werksessies rondom boek 'Leren in een Levend Systeem'

Guus Geisen schreef het boek Leren in een Levend Systeem. Vijf Architecturen voor de School van de Toekomst’. In drie maandelijkse online werksessies (vanaf 4 februari) kun je concreet aan de slag en worden inhouden van het boek levend en betekenisvol. De kosten zijn gering, 40 euro. Het boek word je toegestuurd.

Herken je je in deze situatie?

De wereld verandert sneller dan ooit en de bestaande aanpak in de klas en de school levert niet de gewenste resultaten. Volgens de inspectie van het onderwijs gaan lezen, taal en rekenen al jaren achteruit en ook nemen de schrijfvaardigheden af. Veel leerlingen ervaren gevoelens van depressie. Het werk in de klas en de school stelt meer en andere eisen aan alle betrokkenen. Meer eisen vraagt om harder werken, andere eisen vraagt om iets anders. Harder werken is niet de oplossing voor dit vraagstuk.

  • Wil je iets anders?
  • Wil je even stilstaan in deze waan?
  • Wil je samen onderzoeken hoe je zelf en samen met de kinderen in je klas lerend wil omgaan met complexe vraagstukken?

Sluit dan aan bij drie online sessies waarin we met behulp van de inhoud van mijn boek een praktische casus concreet maken.

Data:

  • 4 februari 2026
  • 25 maart 2026
  • 22 april 2026

Tijdstip: van 15.00 – 16.30 uur.

Kosten: €40,- voor deelname aan de drie sessies. 
Je ontvangt na aanmelding en overboeking van de kosten het boek ‘Leren in een Levend Systeem. Vijf Architecturen voor de School van de Toekomst’. Het boek kun je natuurlijk doorgeven aan iemand voor wie het betekenisvol kan zijn.

Wil je deelnemen aan de werksessies stuur dan een e-mail naar [email protected].

De drie werksessies 

Sessie 1. Rust in de groep.

Deze casus gaat over de leerkracht van groep 8 die aan het begin van het schooljaar merkt dat de onrust in de groep een grote belemmering gaat zijn voor de ontwikkelingen in dit schooljaar. Ze werkt met de kinderen in de groep aan het thema ‘groep van de toekomst’. Dit is haar verhaal.

Sessie 2. Werken met de tools aan het prentenboek ‘Laat maar los Koala’.

Dit prentenboek kun je in alle groepen en ook in je team gebruiken. De aanpak past bij kleuters tot en met groep 8.

Loslaten is geen optie voor Koala maar uiteindelijk wordt ze er toch toe gedwongen. Het gaat in deze tijd om tijdig te leren anders vast te houden.

Sessie 3. We kiezen samen voor een casus uit de groep en maken deze concreet met de kaders uit het boek.

Het boek kun je natuurlijk doorgeven aan iemand voor wie het betekenisvol kan zijn als je al in het bezit bent van mijn boek ‘Leren in een Levend Systeem. Vijf Architecturen voor de School van de Toekomst’. Ik hoop dat het je inspiratie heeft gegeven om jezelf te verbeteren maar ook om ruimte te creëren om jezelf en je werk te vernieuwen.

 

 

 

Delen:
Op de hoogte blijven?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief