NIVOZ 2023

69 zigd en voorzien van een nieuwe header, waarin drie nieuwsberichten/evenementen worden aangekondigd. Daarmee heeft de website/homepage een dynamischer aanblik gekregen. We zien de betreffende pagina’s om die reden vaker worden bezocht. En soms raken evenementen daardoor ook sneller uitverkocht. Sociale media Publicaties en aankondigingen van NIVOZ zijn te vinden op onze website, maar ook op sociale media, met name Facebook, LinkedIn, Twitter/X en sinds februari ook voorzichtig op Mastodon. Omdat X (twitter) als sociaal medium echter steeds minder goed past bij de NIVOZ-waarden, is besloten om per 1 januari 2024 te stoppen met @hetkind en @nivoz. De sociale kanalen dragen in hoge mate bij aan het totale bezoek van de website (30%). Dagelijks plaatst de redactie ten minste twee posts op de overige sociale kanalen die verwijzen naar eigen artikelen, maar ook naar externe artikelen die aansluiten bij de NIVOZ-missie. Daarnaast wordt er meer geschreven en gedeeld op persoonlijke accounts van werknemers van NIVOZ, vooral via LinkedIn. LinkedIn Het aantal NIVOZ-volgers op LinkedIn is in 2023 – net als in de twee jaren ervoor – flink toegenomen, van 7821 naar 10.895, een groei van maar liefst 39 procent. Er zijn niet alleen meer posts geplaatst, ze worden ook weer meer gedeeld door volgers. Met andere woorden, er is meer interactie en betrokkenheid. Het aantal volgers op Facebook – op platform hetkind (21.509) en Pedagogisch Tact (7.783) – alsmede op X (NIVOZ 4.184 en hetkind 11.378) bleef nagenoeg gelijk. Google Ads Omdat NIVOZ een stichting is, kunnen we gebruikmaken van een advertentiebudget dat Google beschikbaar stelt om via campagnes ons ‘product’ beter voor het voetlicht te brengen in hun zoekmachine. NIVOZ laat sinds mei 2018 advertenties opstellen door INTK, wat jaarlijks voor een toenemend aantal vertoningen en clicks zorgt. Op die manier komen er vooral nieuwe bezoekers op onze website of in aanraking met activiteiten, opleidingen, publicaties of anderszins.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjUzMjc=