NIVOZ 2023

68 Impact Impact is een ingewikkeld woord, als je het over ons werk hebt. Je kunt het niet echt of niet helemaal meten. Wat is de invloed en betekenis van een artikel dat je op het platform leest, van een gesprek dat je voert, van een avond die je bezoekt of een traject dat je volgt? En hoe nestelen de pedagogische vragen en thema’s zich in het bewustzijn van de leraar, de schoolleider of bestuurder met wie we in gesprek of in contact zijn geweest? En hoe zit dat met de eigen ontwikkeling, die van ons als medewerkers bij NIVOZ? In deze paragraaf schetsen we een beeld van de impact en het bereik dat NIVOZ heeft met zijn activiteiten, vanuit een kwantitatieve component. We beperken ons hier dus tot data (cijfers en aantallen) en tot vergelijkingen met onszelf, met de ontwikkeling die we zelf doormaken. We merken dat het werk van NIVOZ wordt gewaardeerd door de mensen met wie we contact hebben. Dat is te lezen op verschillende plekken: de website, social media, in testimonials, blogs en enquêtes die na activiteiten zijn gehouden. Website De NIVOZ-website werd afgelopen jaar 390.000 keer bezocht. Dat is een stijging van bijna 8 procent ten opzichte van 2022. Dat is voor een belangrijk deel te wijten aan een artikel van Bart Heeling, dat meer dan 20.000 keer is gelezen. Het bezoek aan de website ligt – zonder deze ene uitschieter – al jaren rond hetzelfde aantal, dat wil zeggen ongeveer 1100 views per dag. Popup en header Op de website zijn na de zomer twee belangrijke wijzigingen doorgevoerd. We zijn gaan spelen met een pop-up-scherm, waarmee we dus expliciet de aandacht van de bezoeker naar een evenement kunnen trekken. Daarnaast is de homepage gewij-

RkJQdWJsaXNoZXIy MjUzMjc=