NIVOZ Jaarverslag 2021

84 Met FIZZ realiseerde NIVOZ vier jaar geleden een nieuwe website, met specifieke eisen. In Marjolien Roesink is er een vertrouwd aanspreekpunt, Tinus Pool zet op zijn beurt ideeën en vormen om in programmeercodes en digitale taal. Tinus Pool en Marjolien Roesink Partner in ontwikkeling website NIVOZ ‘NIVOZ is een van de weinige klanten waar ik direct contact mee heb. Dat zegt wel iets.’ Tinus: ‘FIZZ is een digital agency. We helpen organisaties en merken met merkstrategie, herpositionering en creatieve concepten en digitale marketing. Daar komt dan vaak een nieuwe website bij. In mei 2018 hebben we de nieuwe NIVOZ-website gelanceerd. Dat had wel wat voeten in aarde, want het waren twee platforms (nivoz.nl en hetkind.org) die in één nieuwe website moest worden geïntegreerd. En er zat een enorm grote content-migratie aan vast, met meer dan 4000 artikelen en tegenwoordig bevat de site meer dan 5000 artikelen.‘ ‘Ik ben back-end programmeur. Ik raak in een half jaar toch al gauw dertig projecten aan, met zo’n zes nieuwe websites per jaar. Dan moet je flink kunnen switchen, terwijl je ook gefocust te werk moet gaan. Gelukkig heb ik mensen omme heen zoals Marjolien, die mij beschermen door nieuwe vraagstukken eerst te filteren en vragen te bundelen. Zij staat een klant te woord, voordat ik aan bod kom. Dit is soms maar goed ook, want als ik iemand ken en ik weet wat het probleem is, dan wil ik het vaak meteen al oppakken. Wat soms niet altijd even handig is.’ Marjolien: ‘Met FIZZ en Ten Brink, de uitgeverij die bij ons hoort, hadden wij al wat onderwijstitels en websites onder onze hoede. Didactief en Van12tot18 bijvoorbeeld. Een groot gedeelte van ons klantportfolio zit sowieso in de non-profitsector. Ik denk ook dat de meeste mensen die bij ons werken daar een voorliefde voor hebben. Met NIVOZ konden we direct gaan bouwen. Het heeft voor zichzelf duidelijk waar het voor staat en wist wat het met de website wilde. Er is een duidelijke visie en de mensen namen vanuit de bestaande websites al veel kennis en ervaring mee.’ Tinus: ‘Bij NIVOZ heb ik met vier of vijf mensen te maken. Als er iets mis is, of er moet iets nieuws ontwikkeld worden, dan mailen, appen of bellen we. NIVOZ is een van de weinige klanten waar ik direct contact mee heb. En ja, dat zegt denk ik wel iets. Iedereen zit op verschillende lagen te communiceren, spreekt vanuit andere verantwoordelijkheden en kennisgebieden. Dat vraagt om flexibiliteit.’ Marjolien: ‘Je hebt klanten die zien ons nog echt als leverancier en zeggen: dit moet gebeuren. Met NIVOZ doen

RkJQdWJsaXNoZXIy MjUzMjc=