NIVOZ Jaarverslag 2021

54 De NIVOZ-denktank stelt zich ten doel om het werk van NIVOZ te funderen, door het doen van onderzoek of door onderzoek te ontsluiten waarin pedagogische vraagstukken centraal staan. In 2021 bestond de NIVOZ-denktank uit Aziza Mayo, Eveline Oostdijk, Leone de Voogd, Renske Valk, Luc Stevens. Aziza trad per 1 maart 2021 aan als directeur onderzoek & ontwikkeling. Na bijna vijf jaar hebben we afscheid genomen van Maartje Janssens. Luc Stevens – oprichter van het NIVOZ – heeft aan het eind van 2021 zijn vaste relatie met de denktank beëindigd, maar blijft wel betrokken bij een aantal inhoudelijke activiteiten. De komst van Aziza vormde een impuls om verder met elkaar te onderzoeken wat de rol van de denktank is. Hoe kan de denktank van waarde zijn voor het onderwijswerkveld en voor het NIVOZ? In deze zoektocht besteden we in het bijzonder aandacht aan hoe we kennis, inzichten en ervaringen vanuit onderwijspraktijk en vanuit onderzoek samen kunnen brengen, zodat zij elkaar kunnen verrijken en verdiepen. We onderscheiden activiteiten voor en met het werkveld en activiteiten binnen NIVOZ. Activiteiten voor en met het werkveld → Onderwijsavonden Leone de Voogd, Eveline Oostdijk, Luc Stevens en Renske Valk hebben in wisselende samenstelling de NIVOZ-onderwijsavonden met de sprekers voorbereid, interviews geschreven en op de avond zelf de rol van moderator vervuld. Er waren nog drie avonden vanuit het jaarthema De pedagogische opdracht van het onderwijs. Net als in voorgaande jaren is er in het nieuwe schooljaar ook een nieuw jaarthema: I am not a Robot, naar humaninivoz

RkJQdWJsaXNoZXIy MjUzMjc=