NIVOZ Jaarverslag 2022

76 van maar liefst 27%. Er zijn meer posts geplaatst, die ook weer meer gedeeld zijn door medewerkers en volgers. Het aantal volgers via Facebook – op platform hetkind (21.098) en Pedagogisch Tact (7.844) – alsmede op Twitter (NIVOZ 4.423 en hetkind 11.700) is nagenoeg gelijk gebleven. Nieuwsbrief Daarnaast verzonden we tweewekelijks een nieuwsbrief naar meer dan 7.200 volgers. Ruim de helft leest de nieuwsbrief goed tot zeer goed, zo valt uit Mailchimp op te tekenen. Per aflevering werd er tussen de 300 en 800 keer doorgeklikt op een van de links in de tekst. Podcasts Het is nog steeds een hele puzzel om een goed beeld te krijgen van de luisterdichtheid van podcasts. Mensen kunnen via vele kanalen de afleveringen aanklikken. Maar in de analyses van de cijfers zitten vooralsnog onverklaarbare verschillen. De indruk is dat een willekeurige podcastaflevering meer dan vijfhonderd keer worden beluisterd, met uitschieters boven de duizend. Omdat er inmiddels een grote hoeveelheid beschikbaar is, merken we dat de aantallen – ook met terugwerkende kracht – groeien. Men kan NIVOZ-podcasts op de eigen NIVOZ-website, maar ook via Spotify en Apple Podcasts volgen. Iedere volger krijgt bij een nieuwe aflevering automatisch een melding. Aan het einde van het kalenderjaar 2020 – de start van het NIVOZpodcastkanaal – waren er 35 afleveringen beschikbaar. In 2021 kwamen er 15 nieuwe afleveringen bij en in het voorbije jaar nog eens 17. Vimeo-kanaal hetkind Vanaf 2011 heeft stichting NIVOZ ook een eigen videokanaal (op Vimeo). Het aanbod varieert van integrale beelden van NIVOZ Onderwijsavonden en -symposia tot korte interviews en samenvattingen van bijeenkomsten. Er zijn inmiddels 181 verschillende video’s. Het bezoek aan het videokanaal is in 2022 flink toege-

RkJQdWJsaXNoZXIy MjUzMjc=