NIVOZ Jaarverslag 2022

75 30% Via posts op social media (-14%) 23% Directe bezoeken, intikken van het website-adres (+2%) 33% Organische zoekresultaten (+15%) 9% Advertenties via Google Ads/Grant (-3%) 2% Referrals, via posts op andere websites (-) 1% Links via e-mail, vnl. door nieuwsbrieven (-1%) Google Ads Omdat NIVOZ een stichting is, kunnen we gebruikmaken van een advertentiebudget dat Google beschikbaar stelt om via campagnes ons ‘product’ beter voor het voetlicht te brengen in hun zoekmachine. NIVOZ laat sinds mei 2018 Googleadvertenties opstellen door INTK, wat jaarlijks voor een toenemend aantal vertoningen en clicks zorgt. Op die manier komen er vooral nieuwe bezoekers op onze website of in aanraking met activiteiten, opleidingen, publicaties of anderszins. In 2022 had NIVOZ op die manier – via Google Ads dus – 55 campagnes lopen, met gemiddeld vier tot vijf advertenties. Daardoor verscheen NIVOZ 242.840 keer door een zoekopdracht in het scherm en werd er 33.390 op geklikt, ongeveer 2750 extra kliks per maand. Het doorklikpercentage (CTR) op de advertenties was 13%. Sociale media Publicaties en aankondigingen van NIVOZ zijn te vinden op onze website, maar ook op sociale media, met name Facebook, LinkedIn, Twitter en sinds begin 2023 ook op Mastodon. Dagelijks plaatst de redactie twee of drie posts op deze kanalen. Daarnaast wordt er ook steeds meer geschreven en gedeeld op persoonlijke accounts van werknemers van NIVOZ, vooral via LinkedIn. Deze sociale activiteiten dragen in hoge mate bij aan het totale bezoek van de website (30%). De posts via Facebook zorgen voor het leeuwendeel (74%), LinkedIn (18%) en Twitter (7%) staan daarbij ver in de schaduw. Het aantal NIVOZ-volgers op LinkedIn is in 2022 – net als in het jaar ervoor – flink toegenomen, van 6250 naar 7821, een groei

RkJQdWJsaXNoZXIy MjUzMjc=