NIVOZ Jaarverslag 2022

17 NIVOZ-doelen voor komende periode (4 jaar) • NIVOZ wordt gezien als een toegankelijke en betekenisvolle plaats voor pedagogische reflectie en ontwikkeling voor leraren, schoolleiders en opleiders en is een bron voor pedagogische concepten en theorieën. • De EMPO van de Erasmus Universiteit Rotterdam, waar NIVOZ actief bij betrokken is, heeft voldoende studenten, een sterk team, een congruent curriculum en is een inspirerend voorbeeld van een pedagogische opleiding die ook tot ontwikkelingen elders leidt. • De trajecten Pedagogische Tact en Pedagogisch Leiderschap (en aanverwante vormen) ontwikkelen zich verder, zowel qua inhoud als qua aantal. • Platform hetkind wordt blijvend goed bezocht door de kwaliteit en de diversiteit van de artikelen/ podcasts en de herkenbaarheid van het pedagogisch perspectief. • Goed bezochte en gewaardeerde onderwijsavonden en andere NIVOZ-bijeenkomsten. • Er is ontwikkelde praktijk en meer aandacht voor de brede vorming van kinderen ‘in adversity’ en de pedagogische oriëntatie van studenten bij verschillende lerarenopleidingen door het WCD-programma en de start van het onderzoeksprogramma Grootstedelijke Pedagogiek. • Door het opdoen van ervaring met schoolontwikkeling hebben we praktijk opgebouwd en weten we (ondersteund door onderzoek) welke rol we als NIVOZ in willen nemen m.b.t. schoolontwikkeling. • Door onze betrokkenheid bij de pedagogische ontwikkeling van verschillende lerarenopleidingen en het onderzoek daarnaar is helder welke rol we als NIVOZ ambiëren in het sterken van lerarenopleidingen. • Publicatie van een NIVOZ-boek Pedagogische Tact/ Pedagogisch Leiderschap, zodat kennis & ervaring gedeeld kunnen worden met de leraren- en schoolleidersopleidingen.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjUzMjc=