NIVOZ Jaarverslag 2021

74 drie posts geplaatst door de NIVOZ-redactie. Daarnaast wordt er ook steeds meer geschreven en gedeeld op persoonlijke accounts van werknemers van NIVOZ, vooral via LinkedIn. Deze sociale activiteiten dragen in hoge mate bij aan het totale bezoek van de website (44%). De posts via Facebook zorgen voor het leeuwendeel (74%), LinkedIn (18%) en Twitter (7%) staan daarbij ver in de schaduw. Het aantal NIVOZ-volgers op LinkedIn is in 2021 – net als in het jaar ervoor – toegenomen, van 5175 naar 6250, opnieuw zo’n 20%. Het aantal volgers via Facebook (20.775 op platform hetkind en 8.000 op Pedagogisch Tact) en Twitter (NIVOZ 4.500 en hetkind 12.100) is nagenoeg gelijk gebleven. De percentuele verdeling ziet er nu als volgt uit: Facebook 74 % LinkdIn 18% Twitter 7% Nieuwsbrief Daarnaast verzonden we tweewekelijks een nieuwsbrief naar meer dan 7200 volgers. Ruim de helft leest de nieuwsbrief goed tot zeer goed, zo valt uit Mailchimp op te tekenen. Per aflevering werd er tussen de 300 en 800 keer doorgeklikt op een van de links in de tekst. Podcasts Het is nog steeds een hele puzzel om een goed beeld te krijgen van de luisterdichtheid van podcasts. Mensen kunnen via vele kanalen de afleveringen aanklikken. Maar in de analyses van de cijfers zitten vooralsnog onverklaarbare verschillen. De indruk is dat een willekeurige podcastaflevering meer dan vijfhonderd keer worden beluisterd, met uitschieters boven de duizend en een enkeling zelfs boven de drieduizend. Omdat er inmiddels een grote hoeveelheid beschikbaar is, merken we dat de aantallen – ook met terugwerkende kracht – groeien. Men kan NIVOZ-podcasts via Spotify en Apple Podcasts volgen. Iedere volger krijgt bij een nieuwe aflevering automatisch een melding. In 2020 waren er – bij de start van het NIVOZ-podcastkanaal – 35

RkJQdWJsaXNoZXIy MjUzMjc=