NIVOZ Jaarverslag 2021

73 Hoe komen de bezoekers op onze website? Het aandeel van de kanalen die tot een bezoek aan de website leidden (en het verschil met 2020 tussen haakjes) was als volgt: 44% Via posts op social media (+2%) 21% Directe bezoeken, intikken van het website-adres (+2%) 18% Organische zoekresultaten (-7%) 12% Advertenties via Google Ads/Grant (+3%) 02% Referrals, via posts op andere websites (-) 02% Links via e-mail, vnl. door nieuwsbrieven (-1%) Google Ads Omdat NIVOZ een stichting is, kunnen we gebruikmaken van een advertentiebudget dat Google beschikbaar stelt om via campagnes ons “product” beter voor het voetlicht te brengen in hun zoekmachine. NIVOZ laat sinds mei 2018 Googleadvertenties opstellen door INTK, dat jaarlijks voor een toenemend aantal vertoningen en kliks zorgt. Op die manier komen er vooral nieuwe bezoekers op onze website of in aanraking met activiteiten, opleidingen, publicaties of anderszins. In 2021 had NIVOZ op die manier – via Google Ads – 55 campagnes lopen, met gemiddeld vier tot vijf advertenties. Daardoor verscheen NIVOZ meer dan 256.800 keer door een zoekopdracht in het scherm en werd er meer dan 39.250 keer op geklikt, ongeveer 3250 extra kliks per maand. Dit aantal is licht gedaald ten opzichte van 2020, toen we 4000 extra kliks per maand hadden. Maar het draagt wel weer (in absolute zin) meer bij aan het totale bezoek aan de website, (12 procent i.p.v. 9 procent). Vooral de artikelen uit de Pedagogische canon, de mensen die we daarin portretteren en de podcastserie worden langs die weg gevonden en gelezen. We telden op die manier meer dan 24.000 kliks. Sociale media Publicaties en aankondigingen van NIVOZ zijn te vinden op onze website, maar ook op sociale media, met name Facebook, LinkedIn en Twitter. Dagelijks worden er op deze kanalen twee of

RkJQdWJsaXNoZXIy MjUzMjc=