NIVOZ Jaarverslag 2021

42 Het voorbije kalenderjaar is er vanuit de opleidingen meegewerkt aan het fundament van de EMPO, de Educatieve Master Primair Onderwijs Rotterdam. Met name in de uitwerking van de leerlijnen van het pedagogisch handelen en de praktijklijn hebben Merlijn Wentzel, Martijn Galjé en Tjitske Bergsma een stevige bijdrage geleverd. Alles gebeurde natuurlijk in samenwerking met collega’s van de Erasmus Universiteit. Op 29 september namen we als opleidingsteam deel aan het panel van de NVAO, de Nederlands-Vlaamse Accreditatie Organisatie, die ons kritisch bevroeg op het curriculum. Het was een intensieve en spannende periode, maar met een prachtig resultaat. De EMPO heeft verder vorm gekregen door het maken van afspraken met scholen uit Rotterdam waarmee we samen optrekken in de masteropleiding. Ook zijn wij als NIVOZ-opleiders onderdeel van het EMPO-team, dat het curriculum verder optuigt en een interessante mix is van begeleiders van NIVOZ, EUR en andere betrokkenen. We organiseerden onze eerste teamdagen, waar het vinden van een eigen manier van samenwerken centraal stond. Ook leerden we elkaar kennen door onze verschillende expertises. Het daadwerkelijk integreren van de pedagogiek en de inhoudelijke modules begint natuurlijk in het team. In het Whole Child Development programma hebben Suzanne Niemeijer en Anniek Verhagen met de schoolleiders van de betrokken scholen gewerkt aan het versterken van hun pedagogisch leiderschap. Anniek trad in het voorjaar ook aan als gespreksleider in het online drieluik ‘De Kunst van het vragen stellen’, dat wekelijks ongeveer 50 deelnemers trok.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjUzMjc=