NIVOZ Jaarverslag 2021

35 P rog ramma Who l e Ch i l d Deve l opmen t Het kalenderjaar 2021 heeft de urgentie van Whole Child Development – breed vormend onderwijs voor het hele kind – nog eens extra zichtbaar gemaakt. De tijd van lockdowns en gebrek aan continuïteit, de onzekerheid, en de sociaal-emotionele gevolgen die dat voor veel kinderen en leraren met zich meebracht, versterkten de noodzaak van een sterke pedagogische oriëntatie in ons onderwijs. Op projectniveau zorgden de gevolgen van de pandemie voor uitdagingen, maar de inzet van alle partners en de gedrevenheid ommet elkaar te blijven bouwen aan breed vormend onderwijs voor kinderen én leraren heeft in het afgelopen jaar geleid tot bijzondere ontwikkelingen en een stevige leergemeenschap. Over het Whole Child Development-programma In het WCD-programma werken we aan breed vormend onderwijs, ontwikkeld vanuit een pedagogische oriëntatie, en met uitdrukkelijke aandacht voor leerlingen die opgroeien in moeilijke omstandigheden. “Door kinderen onderwijs te bieden waarmee ze zich in (en vanuit) alle dimensies van hun mens-zijn kunnen ontwikkelen, willen we ertoe bijdragen dat zij verbonden raken met zichzelf, anderen en de wereld, en dat zij bereid en in staat zijn om vanuit de eigen, unieke mogelijkheden in vrijheid en met gevoel voor verantwoordelijkheid bij te dragen aan het welzijn van ieder en de wereld.” WCD

RkJQdWJsaXNoZXIy MjUzMjc=