NIVOZ Jaarverslag 2021

11 Doelen voor het komende jaar: • NIVOZ wordt gezien als een toegankelijke en betekenisvolle plaats voor pedagogische reflectie door leraren, schoolleiders en opleiders en is een bron voor pedagogische concepten en theorieën. • De Educatieve Master Primair Onderwijs in Rotterdam, waar NIVOZ actief bij betrokken is, is goed gestart met voldoende studenten, een sterk team en een congruent ontworpen curriculum. • De opleidingen Pedagogische Tact en Pedagogisch Leiderschap ontwikkelen zich verder, zowel qua inhoud als qua aantal. • Goed bezochte en gewaardeerde onderwijsavonden en andere NIVOZ-bijeenkomsten. • Platform hetkind wordt blijvend goed bezocht door de kwaliteit en de diversiteit van de artikelen/ podcasts en de herkenbaarheid van het pedagogisch perspectief. • Publicatie van het NIVOZ-boek Pedagogische Tact/ Pedagogisch Leiderschap, zodat kennis & ervaring gedeeld kunnen worden met de leraren- en schoolleidersopleidingen. • Aandacht voor de brede vorming van kinderen ‘in adversity’ en het pedagogisch handelen van studenten bij verschillende lerarenopleidingen door het Whole Child Developmentprogramma en de start van het onderzoeksprogramma Grootstedelijke Pedagogiek. • Een verbreding van de doelgroep naar leraren en schoolleiders uit alle mogelijke sectoren en contexten van het onderwijs. Met name een toename van het aantal leraren uit het vo, mbo en de lerarenopleidingen en uit de grootstedelijke context. • Een toename in het aantal verzoeken aan NIVOZ ommee te denken bij initiatieven en commissies of een inhoudelijke bijdrage te leveren. • Professionele ontwikkeling van NIVOZ als organisatie en persoonlijke ontwikkeling van de mensen binnen het NIVOZ. • Continuïteit in financiën door eigen inkomsten en strategische financiële partners en het realiseren van een professionele financiële administratie. • Een soepele verhuizing naar Rotterdam en voortvarende verbouwing van het nieuwe kantoor, zodat we najaar 2022 onze activiteiten vanuit de Doklaan kunnen verzorgen.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjUzMjc=