NIVOZ Jaarverslag 2022

9 In het afgelopen jaar hebben leraren en schoolleiders NIVOZ weten te vinden met hun pedagogische vragen. We zagen dan ook een groeiend aantal trajecten. We kregen vaker specifieke vragen gericht op de pedagogische opdracht, het herijken ervan en hoe dit te vertalen naar het pedagogisch didactisch handelen. Na corona spelen er op scholen vragen over hoe om te gaan met ‘nieuw’ gedrag en de veranderende leerlingen populatie. Met de start van de Rotterdamse Educatieve Master Primair Onderwijs (EMPO) en het programma Grootstedelijke Pedagogiek in het najaar van 2022 hebben we onze samenwerking met lerarenopleidingen uitgebreid. Met deze samenwerkingen en het programma Whole Child Development willen we vanuit NIVOZ bijdragen aan het verstevigen van de pedagogische oriëntatie in het opleidingsonderwijs. In dit jaarverslag geven we een beeld van bovenstaande ontwikkelingen, de behaalde resultaten en de financiën van stichting NIVOZ in 2022 en maken we zichtbaar wat de betekenis van NIVOZ is geweest in het onderwijsveld. In dit jaarverslag staan ook mooie portretten voortkomend uit een ontmoeting tussen studenten van ROC Friese Poort en studenten van de Hogeschool voor de Kunsten. De vaak poëtische teksten werden tijdens een 24-uurs onderwijsavontuur opgetekend en voorgedragen. Gabrielle Taus directeur stichting NIVOZ

RkJQdWJsaXNoZXIy MjUzMjc=