NIVOZ Jaarverslag 2020
83 Nieuwsbrief Daarnaast wordt er tweewekelijks een nieuwsbrief verzonden naar meer dan achtduizend volgers. Ruim de helft leest de nieuwsbrief goed tot zeer goed, zo valt uit Mailchimp op te tekenen. Per aflevering wordt er tussen de 600 en 1300 keer door- geklikt op een van de links in de tekst. Podcasts Het is een hele puzzel om een goed beeld te krijgen van de luis- terdichtheid van podcasts. Mensen kunnen via vele kanalen de afleveringen aanklikken. Maar bij de analyses van de cijfers zitten vooralsnog onverklaarbare verschillen. De indruk is dat een wille- keurige podcastaflevering meer dan vijfhonderd keer worden beluisterd, met uitschieters boven de duizend en een enkeling zelfs boven de drieduizend. Omdat er inmiddels een grote hoeveelheid beschikbaar is, merken we dat de aantallen – ook met terugwerkende kracht – groeien. Men kan NIVOZ-podcasts via Spotify en Apple Podcasts volgen. Iedere volger krijgt bij een nieuwe aflevering automatisch een melding. Vimeo kanaal hetkind Vanaf 2011 heeft stichting NIVOZ ook een eigen videokanaal (op Vimeo). Daarop staan inmiddels 167 video’s. Het voorbije jaar zijn er 35 bijgekomen. Het aanbod varieert van integrale beelden van Onderwijsavonden, symposia tot korte interviews en samenvat- tingen van bijeenkomsten. Het bezoek aan dit eigen videokanaal is in 2020 flink toege- nomen, zoals blijkt uit deze jaarcijfers: 2016: 6500 plays – 1252 finishes (volledig afgespeelde video’s) 2017: 6413 plays – 893 finishes 2018: 7565 plays – 863 finishes 2019: 8178 plays – 1757 finishes 2020: 11.626 plays – 2768 finishes Dat wil zeggen dat er dagelijks 32 keer op een van de video’s wordt geklikt. In ongeveer 23 % van de keren wordt het filmpje ook helemaal uitgekeken. Dat was vorig jaar 21%. Deze toename
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjUzMjc=