NIVOZ Jaarverslag 2020

82 Het aantal volgers van @ stichting NIVOZ op LinkedIn steeg van 3.700 naar 5.175. Die van @platform hetkind kende geen noemenswaardige verandering. De teller staat daar op 3300 volgers. Ook op Twitter – waar we twee accounts hebben – bleef veel hetzelfde. Bij hetkind schommelt het aantal volgers nog steeds rond de 12.500, bij NIVOZ rond de 4.500 Google Ads: verdubbeling Omdat NIVOZ een stichting is, kunnen we gebruikmaken van een advertentiebudget dat Google beschikbaar stelt om via campagnes jouw aanbod/diensten beter voor het voetlicht te brengen in hun zoekmachine. Sinds mei 2018 laat NIVOZ Google-advertenties opstellen door INTK , dat jaarlijks voor een toenemend aantal vertoningen en kliks zorgt. Op die manier komen er vooral ‘nieuwe’ bezoekers op onze website, of in aanraking met activiteiten, opleidingen, publicaties of anderszins. In 2020 had NIVOZ op die manier – via Google Ads – vijftig campagnes lopen, met gemiddeld vier tot vijf advertenties. Daardoor verscheen NIVOZ meer dan 299.700 keer in een zoekopdracht bovenin het scherm. En werd er meer dan 50.400 keer op geklikt, iets gemiddeld meer dan 4000 extra kliks per maand. Dit aantal is ruim verdubbeld ten opzichte van 2019! En draagt inmiddels substantieel (negen procent) bij aan het totale bezoek aan de website. Vooral de artikelen uit de Pedagogische canon , de mensen die we daarin portretteren en de Podcastserie worden langs die weg gevonden en gelezen. We telden op die manier meer dan 28.000 kliks. Opvallend is dat bijna negentig procent van de Facebook­ bezoekers vrouw is. 13-17 jr 18-24 25-34 35-44 45-54 55-64 65+ Vrouwen 2% 15% 29% 28% 11% 3% Mannen 0,3% 2% 3% 3% 2% 1%

RkJQdWJsaXNoZXIy MjUzMjc=