NIVOZ Jaarverslag 2020

60 In het voorbije kalenderjaar hebben we ‘de podcast’ ontdekt als een aantrekkelijke vorm om (pedagogische) verhalen van mensen te laten horen en te delen. We hebben in twaalf maanden ruim 35 afleveringen gemaakt. Elke twee weken was er een nieuw verhaal. We onderscheiden de volgende categorieën: Podcasts met scholen, bestuurders en schoolleiders over hun leiderschap Jan Jaap Hubeek liet een aantal schoolleiders en bestuurders aan het woord over hun praktijk en over hun (pedagogisch) leiderschap: Joke Broekema (Calluna Ede), Elly Loman (Hyperion Lyceum Amsterdam), Juul van der Meer (Burg de Vlugtschool Amsterdam), Helma van der Hoorn (SaKS), Jan Fasen (Agora Roermond), Eva Vesseur (Klein Amsterdam) en Jolanda Hogewind (IJburg College Amsterdam). Beluister hier. Podcasts over de plek van de kunsten in onderwijs en pedagogiek Rob van der Poel ging op verkenning en sprak met mensen die op het snijvlak opereren van kunst en onderwijs. Dan wel de twee werelden in hun praktijk hebben geïntegreerd. Gesprekken met Bart van Rosmalen (HKU), Alexandra Bronsveld (Onderwijs Anders), Sandra van Kolfschoten (Onderwijskunst), Inge Spaander (VO-docente), Muriël Besemer (ITA Amsterdam), Bart Bleijerveld (ArtEZ). Beluister hier. Podcasts over onderwijs in coronatijd Rikie van Blijswijk en Rob van der Poel brachten mensen bijeen in een driedelige serie over afstandsonderwijs en de gevolgen. Wat betekent het voor leraren, voor opleiders, maar ook voor onder- wijs-onderzoek. Daarnaast waren er in coronatijd losse inter- views met John Huiskens (Onze Wereld, Den Haag), Bas Huijbers (docent Vox College), Lisette Bastiaansen (promovenda bij Gert Biesta) en op de SAAM*-scholen in West-Brabant. Beluister hier. Podcasts

RkJQdWJsaXNoZXIy MjUzMjc=