NIVOZ Jaarverslag 2020
45 Het programma WCD richt zich op vier aandachtsgebieden : 1 Innovaties binnen de betrokken lerarenopleidingen gericht op Whole Teacher Development; 2 Schoolontwikkeling gericht op Whole Child Development in scholen in de grootstedelijke context d.m.v. een WCD-leiderschapsprogramma en ondersteuning schoolteams; 3 Onderbouwing met (innovatief) onderzoek gericht op de prak- tijk in de betrokken opleidingen en scholen; 4 Verspreiden van onderzoek en goede praktijken om belang- hebbenden te informeren en te betrekken. Stuurgroep WCD: Gabrielle Taus, Willemijn van Woerkum, Aziza Mayo, Iwanna Swart (Porticus) Programmaleider: Willemijn van Woerkum (NIVOZ) Onderzoeksleider: Aziza Mayo (Kenniscentrum POP, HS Leiden). Programmaonderzoekers: Eveline Oostdijk (NIVOZ), Maartje Janssens (NIVOZ), Leone de Voogd (NIVOZ) en Fabian Vlastuin (NIVOZ, stage), Inge Andersen (Penta Nova), Saar Frieling (HS Leiden), Veerle Hoff (stage) Docenten WCD leiderschapstraject: Anniek Verhagen en Suzanne Niemeijer (NIVOZ). NIVOZ werkt nauw samen met de financierende partner Porticus. Lerarenopleidingen: • Hogeschool van Amsterdam – Leraar in vernieuwend onder- wijs ( projectleider Marco Snoek) • Hogeschool Leiden – Spring (projectleiders Nynke Verdoner en Leny Baas) • Driestar Educatief (projectleider Peter van Olst) • Windesheim – Teachers College (projectleider Jael de Jong Weissman) Scholen: De Punt (PO, Amsterdam) • De Globe (PO, Amsterdam) Zuiderlicht College (VO, Amsterdam) • Spring High (PO-VO, Amsterdam) • De Wieden (PO, Zwolle) • De Springplank (PO, Zwolle) • Prinses Beatrixschool (PO, Den Haag) • Prins Mauritsschool (PO, Delft )
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjUzMjc=