NIVOZ Jaarverslag 2020

34 • Jacqueline Bulterman-Bos – onderzoeker bij Hogeschool Driestar Educatief in Gouda • Hester IJsseling – Thomas More Hogeschool Rotterdam – Lectoraat Professionalisering met hart & ziel • Lisette Bastiaansen – PhD Universiteit voor Humanistiek • Janeke Wienk – PhD Universiteit voor Humanistiek • Mascha Enthove n – Lectoraat De Pedagogische Opdracht van het Onderwij s – Hogeschool InHolland De lectorenkring beoogt, geïnspireerd op het werk van Gert Biesta, de contouren te schetsen van een (nieuwe) onderwijspe- dagogiek, waarbij het pedagogisch handelen als uitgangspunt wordt genomen. Daarnaast is er een onderzoek gestart naar de betekenis van een muzisch perspectief met het lectoraat Kunst en professionalise­ ring van de Hogeschool van de Kunsten in Utrecht (HKU), o.l.v. Bart van Rosmalen. In een Werkplaats wordt hierin door een zevental collega’s aan een eigen en gezamenlijke opgave gewerkt. Tot slot is er uitwisseling met het lectoraat Vernieuwings­ onderwijs v an Hogeschool Saxion, met lector Patrick Sins. Fondsen Stichting NIVOZ voorziet voor een groot deel zelf in haar finan- ciële middelen. Toch zou veel van het werk dat NIVOZ doet niet kunnen worden uitgevoerd als het niet werd ondersteund door (financiële) partners van buiten. Het is geen toeval dat dit juist organisaties zijn die bekend staan om hun grote maatschappe- lijke betrokkenheid en niet terugdeinzen voor langdurige samen- werkingen die nodig zijn om systemische veranderingen mogelijk te maken. Partners zijn: Porticus Nederland , Iona Stichting , Adessium , Janivo stichting , Triodos Foundation en Talud . Internationale partners Het fundamentele karakter van onze missie zorgt ervoor dat de invloed van ons werk zich niet beperkt tot Nederland. NIVOZ is actief lid van de Alliance for Childhood , een in Brussel gevestigd netwerk van netwerken dat zich inzet voor de ‘ quality of child- hood’ in Europa. Met de Alliance organiseren we onder meer

RkJQdWJsaXNoZXIy MjUzMjc=