60 gedrukt. In eerste anderhalve maand zijn er 200 van verkocht. Dat gebeurt via ons verzendhuis Educatheek, via bol.com en met losse bestellingen via ons kantoor. Via de webshop van Educatheek (EDG) kunnen de NIVOZ- uitgaven los worden besteld. Bestaande boeken als Pedagogische Tact (2013) en Levenslessen van meester Kanamori (2012) zorgen voor een gestage verkoop. Maar ook Weten wat te doen als je niet weet wat te doen (2014) en De Gemotiveerde Leerling (uit de NIVOZ-serie tussen 2008 en 2010) worden nog regelmatig aangeschaft. NIVOZ en andere media/kanalen Scholen, onderwijsteams en leraren maken volop gebruik van de enorme artikelen op NIVOZ-platform hetkind, zowel van kernpublicaties, blogs als van dossiers. We hebben geen zicht op aantallen. Ze worden gedeeld en besproken op studiedagen en -kringen. Dan wel ter inspiratie aangeboden en gedeeld. Nationale Onderwijskrant In het afgelopen kalenderjaar verschenen er een aantal NIVOZ- artikelen in andere media, zoals in de Nationale Onderwijskrant, een uitgave van de stichting Nationale Onderwijsweek (NOW). In een oplage van 80.000 stuks is de krant in de maand september verstuurd naar docenten, directie, management en bestuur in het primair en voortgezet onderwijs, mbo en pabo’s. NIVOZ leverde een vijftal artikelen aan voor de Nationale Onderwijskrant en was daarin ook zichtbaar met haar activiteiten (onderwijsavonden en trajecten) voor het lopende kalenderjaar. www.nationaleonder- wijsweek.nl . Ook maakt LECSO – Landelijk Expertisecentrum Speciaal Onderwijs – regelmatig gebruik van artikelen en blogs. Die worden gepubliceerd in hun app. www.lesco.nl . MaatschapWij MaatschapWij, een inspiratieplatform voor een socialer en duurzamer Nederland, heeft met NIVOZ een partner in het kiezen van onderwerpen voor het maken van onderwijsvideo’s. Er zijn