Nivoz Jaarverslag 2019

59 O F F L I N E NIVOZ-podium: Onderwijsavonden, symposia In algemene zin kunnen we zeggen dat de belangstelling voor de NIVOZ-Onderwijsavonden licht is afgenomen. In het schooljaar 2018-2019 werden meer passe-partoutkaarten verkocht (215). Maar het aantal van dit schooljaar is nagenoeg gelijk aan dat van twee jaar terug (135 om 125). De losse kaartverkoop wisselt sterk. De bekendheid van de spreker lijkt een rol te spelen. De avond met Micha de Winter trok meer dan 100 ‘losse bezoekers’ dat is ruimschoots meer dan het gemiddeld aantal losse kaartkopers (tussen de 40 en 60). De losse ingelaste evenementen verkochten allemaal uit. Het maximaal aantal bezoekers ligt daarbij ook veel lager (75). Theater Maitland telt 280 zitplaatsen. Proeverijen Vanaf het voorjaar van 2017 organiseert NIVOZ proeverijen, waarin we mensen kosteloos kennis laten maken met de werk­ wijze van NIVOZ in de trajecten Pedagogische Tact. In 2019 zijn op die manier ongeveer 25 mensen op bezoek geweest. Dat waren er een jaar eerder 100. Het blijkt dat een aantal deelnemers aan proeverijen (25%) zich vroeg of laat aanmeldt voor een traject of vervolgafspraak, of dat we ze terugzien bij een van de NIVOZ-podiumactiviteiten. Campagnes Er zijn acties en campagnes voor 2020 ontwikkeld ommeer mensen aan NIVOZ te binden. De docenten in de opleidingen hebben daartoe een ruimer NIVOZ-aanbod opgesteld en er is een communicatieplan opgesteld. Boeken In het voorbije jaar telde NIVOZ één eigen uitgave: We moeten spelen van Rob Martens. Het boek werd in een oplage van 750

RkJQdWJsaXNoZXIy MjUzMjc=