Nivoz Jaarverslag 2019

50 onderwijs in Brussel, en leverde hij bij een bijdrage aan de Duurzaamheidsconferentie van Verus. In augustus gaf hij een keynote op de conferentie van de World Educational Research Association in Tokyo, en in september nam hij deel aan de European Conference of Educational Research in Hamburg met onderzoekers uit Nederland (waaronder promo­ venda Lisette Bastiaansen), Noorwegen en Zweden rondom de thematiek van ‘aandacht’ in het onderwijs. Een selectie van in 2019 verschenen publicaties laat zien dat vragen rondom de pedagogische dimensies van het onderwijs in veel landen en talen in de aandacht staan. BOEKEN • Biesta, G.J.J. (2019). Obstinate education: Reconnecting school and society. Leiden: Brill | Sense. • Biesta, G.J.J (2019). Good education in an age of measurement. (Chinese vertaling.) Beijing: Beijing Normal University Press. • Biesta, G.J.J. (2019). Undervisningens återkomst. [Zweedse vertaling van The Rediscovery of Teaching.] Stockholm: Natur & Kultur. ARTIKELEN • Biesta, G.J.J. (2019). Duurzaamheid in het onderwijs: agenda of principe? Een pleidooi voor realiteitszin. Waardenwerk. Journal of Humanistic Studies 78-79 (December 2019), 59-64. • Biesta, G.J.J. (2019). Teaching for the possibility of being taught: World-centred education in an age of learning. English E-Journal of the Philosophy of Education 4 : 55-69. • Biesta, G.J.J. (2019). Trying to be at home in the world: New parameters for art education. Artlink 39 (3), 10-17. • Biesta, G.J.J. (2019). Reclaiming teaching for teacher education: Towards a spiral curriculum. Beijing International Review of Education 1 (2-3), 259-272. • Biesta, G.J.J. (2019). What is the educational task? Arousing the desire for wanting to exist in the world in a grown-up way. Pedagogía y Saberes 50 , 51-61.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjUzMjc=