Nivoz Jaarverslag 2019

45 Pedagogische verhalen vormen de kern van NIVOZ-platform hetkind. Het doel is om met verschillende tekstsoorten tot een meer fundamenteel gesprek over goed onderwijs te komen. Inmiddels staan er al meer dan 4500 teksten op ons platform, in vorm variërend van een persoonlijk blog tot een wetenschappelijk artikel of opiniestuk. In het afgelopen kalenderjaar publiceerden we ongeveer 300 nieuwe publicaties. Via Facebook, Twitter en LinkedIn werden iedere dag minimaal twee artikelen verspreid (sommige daarvan stonden al langer op onze website, andere zijn duidelijker aan de actualiteit gebonden en recent gepubliceerd). Onze verhalen komen zowel uit de eigen pen, als vanuit de pennen van het hele onderwijsveld. Het merendeel van de artikelen krijgen wij opge­ stuurd door actieve onderwijsbetrokkenen die zich het schrijven ook eigen hebben gemaakt. Onze publicaties zijn gecategoriseerd in negen dossiers (zoals Motivatie, Rechtdoen aan verschillen en Leraar Zijn), en naar type/ vorm (bijvoorbeeld column, video, opinie, schoolportret). Daarnaast hebben we de NIVOZ-kernpublicaties : deze artikelen hebben een meer verdiepend karakter en beslaan kernthema’s binnen het onderwijs. Onze Pedagogische Canon bestaat uit ruim dertig pedagogische inspiratiefiguren die invloed hebben het pedagogische denken binnen NIVOZ. Zij vormen een belangrijke bron voor studenten alsmede leraren in het begrijpen van de historische context van de pedagogiek.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjUzMjc=