Nivoz Jaarverslag 2018

52 traject Pedagogische Tact. Daarin zijn de vier aandachtsgebieden aan de hand van voorbeeldverhalen en praktijk van leraren behandeld. De serie heette Leraar zijn in relatie . • De leraar is zijn eigen instrument. • Leerling zien als partner en actor. • Leraar zijn binnen een team. • Pedagogische opdracht. Van12tot18 telt ongeveer 5000 abonneehouders en ligt op elke VO-school in Nederland. Website: www.van12tot18.nl Nationale Onderwijskrant Daarnaast werden er verhalen en blogs overgenomen door de stichting Nationale Onderwijsweek (NOW), die een gratis krant (oplage 80.000) maakte. Het werd in de maand september gestuurd naar docenten, directie, management en bestuur in het primair en voortgezet onderwijs, mbo en pabo’s. NIVOZ leverde een vijftal artikelen aan voor de Nationale Onderwijskrant en was daarin ook zichtbaar met haar activiteiten (onderwijsavonden en trajecten) voor het lopende kalenderjaar. Website: www.nationaleonderwijsweek.nl Ook maakt LECSO – Landelijk Expertisecentrum Speciaal Onderwijs – regelmatig gebruik van artikelen en blogs. Die worden gepubliceerd in hun app. Website: www.lecso.nl Samenwerking Verder is NIVOZ een samenwerking aangegaan met Velon, de vereniging voor lerarenopleiders. Dat resulteert in een aantal publicaties die integraal kunnen worden overgenomen uit hun uitgave. Datzelfde geldt voor het blad Mensenkinderen , het orgaan van de Jenaplan-vereniging, en voor het online magazine van Augeo , een stichting die zich richtte op kindermisbruik, maar inmiddels een breder doelgroep bedient in alle vragen rondom veilig en gezond opgroeien . Aandacht voor de rol van de leraar in het onderwijsveld is een van hun prioriteiten geworden. Website: www.augeo.nl