Nivoz Jaarverslag 2018

51 Proeverijen Vanaf het voorjaar van 2017 organiseert NIVOZ proeverijen waarmee we mensen kosteloos laten kennismaken met de werk- wijze van NIVOZ in de trajecten Pedagogische Tact. Een docent begeleidt de avond, die twee uur duurt, waarin deelnemers met name kunnen ervaren dat het een persoonlijk ontwikkeltraject is. In 2018 zijn op die manier ongeveer 100 mensen op bezoek geweest. Behalve dat NIVOZ zichzelf en het belang van haar missie en werk op die manier zichtbaar kan maken, blijkt ook dat een aantal deelnemers (25%) zich vroeg of laat aanmeldt voor een traject of vervolgafspraak, of dat we ze terugzien bij een van de NIVOZ-podiumactiviteiten. Boekverkoop NIVOZ bracht in het lopende jaar geen nieuwe boeken uit. Bestaande boeken als Pedagogische Tact (2013) en Levenslessen van meester Kanamori (2012) zorgen nog wel voor een gestage verkoop. Van beide boeken is in september 2018 een nieuwe druk verschenen. Via de webshop van Educatheek (EDG) kunnen de NIVOZ- uitgaven los worden besteld. EDG fungeert daarbij als verzend- huis. Ook Weten wat te doen als je niet weet wat te doen (2014) en De Gemotiveerde Leerling (uit de NIVOZ-serie tussen 2008 en 2010) worden nog regelmatig aangeschaft. NIVOZ en andere media/kanalen Scholen, onderwijsteams en leraren maken volop gebruik van de enorme artikelen op NIVOZ-platform hetkind, zowel van kernpublicaties, blogs als van dossiers. We hebben geen zicht op aantallen. Ze worden gedeeld en besproken op studiedagen en – kringen, dan wel ter inspiratie aangeboden en gedeeld. Van12tot18 In het afgelopen kalenderjaar is er een aantal NIVOZ-artikelen verschenen en doorgeplaatst in andere media, zoals in het VO-magazine Van12tot18 . Naast een special over stichting NIVOZ (wie zijn wij, wat doen we?) was er een artikelserie over het